A Nissan idén már az elektromos autók kiöregedett akkumulátorait automatikus vezérlésű járművekbe (AGV) építi be.
Maga a Nissan is bő 4 ezer ilyen járművet használ az alkatrész-logisztikában – közben pedig folyamatosan kereste a megoldást a méltán ismert Leaf elektromos autók használt telepeinek újrafelhasználására. Az első Leafek 24 kilowattórás, 48 modulos lítium-ion akkumulátorral készültek, és a Nissan a modulokat AGV-kbe is elkezdte beépíteni, járművenként hármat használva. Tovább fejlesztve a koncepciót, a Nissan tavaly óta már használt modulokat szerel be AGV-ibe – jelentette az autopro.hu. Így nemcsak a konszern talál gazdaságos megoldást, de az évente cserélt ólomsavas akksik helyett az újrahasznált (nem mellesleg gyorsabban, kényelmesebben tölthető) lítium-ion akkumulátorok 7-8 évig is működőképesek.
Összeállította: Kohout Zoltán