fbpx

Profi-T-Ability 2023, logisztikai bajnokság

Írta: Kiss Bertalan - 2024 február 15.

Idén is nagy érdeklődés fogadta a logisztikai társasjáték bajnokság országos döntőjét

Immár második alkalommal került megrendezésre országos szinten a szakképzési centrumi technikumok tanulók versenye – habár játékos formában, de nagyon komoly keretek között. A megmérettetésre 35 iskolából 64 versenyző érkezett technikumi szinten. Az idei verseny különlegessége volt, hogy a XI. Országos Egyetemi Logisztikai Csapatbajnokság II. fordulója is itt került megrendezésre néhány határon túli csapat részévtelével.

A helyszín igazán különleges volt: a Liszt Ferenc repülőtér I-es terminálja, amely manapság rendezvények helyszíneként funkcionál. A győztes 125 000 forintot nyert magának és az iskolájának egyaránt. Szóba került a gépkocsivezető-hiány is, de kedvcsinálónak ki lehetett próbálni egy villástargonca szimulátort is. A játék és az országos verseny nem titkolt célja kedvet csinálni a logisztikai szakmához, amelynek bizony van jövője. Elég csak a száguldó online kereskedelemre vagy a mesterséges intelligenciára gondolni, amelyek újabb szintre emelik a teljes logisztikai láncokat.

Játszva tanulás a való életre, munkára

A rendezvényt idén is számos cég támogatta. Köztük olyanok is, akik szakmai alapokon életre hívták, megalkották a PROFI-T-ABILITY Országos Társasjáték Bajnokságot. A játék lényege: minél több árut, minél rövidebb idő alatt eljuttatni az ideális piacra, és a lehető legmagasabb áron leadni. Bár csak egy év telt el, a játékot időközben kissé már tovább fejlesztették.

Az első forduló végjátéka nagyon kiélezett küzdelmet hozott, nem kis szakmai vitával. Az első győzelemre mindössze 36 percet kellett várni az első fordulóban, de született döntetlen eredmény is. Az elődöntők mindegyike kereken 60 percig tartott, és az elért bevételek számítottak. Az első forduló mindjárt holtversennyel zárult.

A legjobb négy (balról jobbra): Beigelbeck Krisztián (4. hely), Bákai Adrián Márk (3. hely), Bokker Máté (2. hely), Andorfi Áron (1. hely), a vándorkupával

A második fordulóban már 53 perc kellett a legelső győzelemhez. A többi csapatnál mintha megfagyott volna a levegő, de volt, aki teljesen elfáradt. Közben a továbblépés érdekében sajnos az asztaltársaknak gyakran egymás ellen kellett fordulniuk a győzelemért, mint a valós piaci versenyben is. Ezúttal a harmadik helyezésekért volt nagy tolongás. A harmadik forduló kicsit csendesebben indult, majd fokozódtak az izgalmak, hiszen mindenki a négyes döntőért hajtott, így még megfontoltabbá vált a játék. Sőt, először egy hölgy is közel került ahhoz, hogy a top 4-be bekerüljön. Amint az utolsó asztalnál is befejeződött játék, még egyszer átnézték a versenybírók az eredményeket, majd következett az utolsó menet, a döntő. Ezt már élőben is közvetítették a színpad mögötti kivetítőn. Igaz, ahhoz, hogy izgulni vagy valamelyik versenyzőnek szurkolni tudjunk, teljes mértékben tisztában kellett lenni a játék szabályaival és történéseivel. A versenyzők szerint egyszerű a játék, de nyerni már annál nehezebb.

A színpadi döntőben az lett az első helyezett, aki elsőként elérte a 35 ezer eurós előre meghatározott határt. A többiek végső helyezése az addig elért bevételeik alapján alakult.

PROFI-T-ABILITY csak egy éves, de egyre népszerűbb

Ezek után nem kérdés, hogy jövőre minden bizonnyal újra megrendezésre kerül majd az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő verseny, amely bár játék, de a mindennapos gyakorlatban és az iskolában megszerzett tudás minden további nélkül jól kamatoztatható. Sőt, a versenyzőtársak – mint konkurencia – jó ötletei vagy éppen hibái szintén tanulságként szolgálhatnak.

Bővebb információk, iskolák támogatása egyedi logós társasjátékokkal: www.profitability.hu