Vasúti logisztika – Debrecen már a jövőre készül

Írta: Csomor Zsolt - 2025 augusztus 08.

A BMW debreceni gyárának indulása előtt elkészült a város új vasúti logisztikai terminálja, amely stratégiai fejlesztésként szolgálja a teljes térség ipari terhelésének enyhítését. A projekt az országos vasúthálózatba kapcsolódik, és több mint 12 milliárd forintból valósult meg.

További fejlesztések is várhatók

Elkészült az Észak-Nyugati Gazdasági Övezet melletti vasúti terminál Debrecenben. A fejlesztés részét képezi a Macsi Ipari Parkhoz kapcsolódó Fatér Kisállomás, valamint egy 720 m2-es irodaépület is, melyet tűzi víztározóval és kamerarendszerrel szereltek fel.

A beruházás keretében nyolc vasúti vágány épült részben párhuzamos kialakításban. Közel 13 kilométernyi felsővezeték-hálózat létesült, elkészült egy üzemi gyalogos-felüljáró, valamint kiépült a közúti beléptető és ellenőrző rendszer is.

vasúti terminál targonca konténer
Fotó: Shutterstock (illusztráció)

A terminál fejlesztése várhatóan két portáldaru rendszerbe állításával folytatódik. A projekt a Debrecen-Macs szakaszon csatlakozik az országos vasúthálózathoz, amelyet már korábban, egy 15,2 kilométeres pályaépítéssel készítettek fel az ipari létesítmények termelésével járó növekvő forgalomra. A kivitelezés célja nem kizárólag a vágányhálózat bővítése volt, hanem a térség napi logisztikai működésének fejlesztése, a megnövekedett ipari igények kiszolgálására.

A terminálhoz kapcsolódó további fejlesztések is zajlanak – jelenleg keresik a kivitelezőt a kamionos intermodális terminálhoz, és több vasúti szakasz is fejlesztési fázisban van. Összességében több mint 41 kilométernyi vasúti pálya korszerűsítése történik meg a régióban, 118 milliárd forintos keretből.

Emellett további fejlesztések is megvalósulnak Debrecenben: mindezek célja, hogy Debrecen és környéke – mint egyre erőteljesebben növekvő ipari-logisztikai központ – hosszú távon is képes legyen a megnövekedett áruforgalom kiszolgálására. Kiemelt szempont, hogy a vasúti logisztika révén csökkenthető legyen a közúti forgalom túlterhelése, különösen olyan nagyüzemek esetében, mint a BMW gyár, amely önmagában több ezer járműmozgással növelhetné a forgalmat napi szinten.

Szöveg forrása: vg.hu

Transpack
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.