Interjú Alexander Horakkal, a Gebrüder Weiss Key Account Managerével
2013-ban a Translog Connect Kongresszus új hagyományt indított el, a Kelet-Közép Európai Logisztikai és Ellátási Lánc Menedzsment Kiválósági díj kiosztásával. A díj azokat a már működő megoldásokat ismerte el, melyek hozzájárulnak a régió további fejlődéséhez. A pályázaton gyártó és logisztikai beszállító cégek, valamint kereskedelmi vállalatok is részt vehettek, melyeket független szakmai zsűri értékelt.
2013-ban a kitüntetést a szolgáltató szektorból a Gebrüder Weiss nyerte el, a projekt egyik vezetőjét, Alexander Horakot kérdeztük a részletekről.
Vállalti arculat – Gebrüder Weiss
A Gebrüder Weiss közel 6000 munkatársával, 150 saját tulajdonú telephelyével és 1,2 milliárd eurós éves forgalmával (2013) Európa vezető szállítmányozási és logisztikai vállalatai közé tartozik.
A vorarlbergi Lauterachban székelő Gebrüder Weiss Holding AG égisze alatt a vállalkozás fő üzletágai: közúti szállítmányozás, légi és tengeri szállítmányozás, valamint a logisztika mellett egy sor speciális megoldás, illetve leányvállalat, ezek közé tartozik többek között az x|vise nevű logisztikai tanácsadó cég, a tectraxx (csúcstechnológiás vállalatok specialistája), az inet-logistics (TMS szállítmányozási ügyviteli szoftvermegoldások), a dicall (telefonos szolgáltatások, tanácsadás, telemarketing), a Railcargo (vasúti fuvarozás) és a Gebrüder Weiss csomagszolgálat. Ennek a kombinációnak köszönhetően gyorsan és rugalmasan tudunk reagálni az ügyfelek igényeire.
A családi vállalkozás, amelynek története több mint 500 évre tekint vissza, számos ökológiai, gazdasági és társadalmi intézkedésével ma is a fenntartható gazdálkodás éllovasának számít.
Kérem, mutatkozzon be, és mutassa be a cégnél betöltött szerepét!
Alexander Horaknak hívnak, 37 éves vagyok, és 19 éve dolgozom a Gebrüder Weissnál. Ez alatt az idő alatt több pozíciót is betöltöttem, tevékenykedtem a szervezet irányításban, az ügyfélszolgálati részlegnél, valamint logisztikai megoldások területén is. Munkám során mindig a kiemelt ügyfelek kiszolgálásán volt a hangsúly, testre szabott logisztikai megoldások kidolgozásán és bevezetésén dolgoztam. Jelenleg a nemzetközi ügyfelek igényeinek teljes körű kiszolgálásával foglalkozom, mint Key Account Manager.
Milyen újításokat vezettek be a HILTI kelet-közép-európai disztribúciója számára? Mindez hogyan járult hozzá ügyfelük sikeréhez?
A Control Tower névre hallgató projekttel a HILTI meglévő módszereit és folyamatait vizsgáltuk és szerveztük újra. Az elemzések során fény derült a szállítmányok késedelmének okára, majd ennek eredményeképpen új folyamatokat vezettünk be a gyorsabb és hatékonyabb ügyfélkiszolgálás érdekében, ami a szállítmány végfelhasználóhoz történő eljuttatását érinti.
Ezen kívül a HILTI csapatával együttműködve átstrukturáltuk a kommunikációs csatornát, majd ennek megfelelően lerövidítettük a feldolgozási folyamatokat. A folyamatoptimalizálásnak köszönhetően háromszorosára növeltük a hatékonyságot, átláthatóbb, gyorsabb és megbízhatóbb ellátási csatornát építve ki az ügyfélkiszolgálásban.
A díj kihirdetésekor a zsűri egyik fő értékelési szempontja a projekt innovatívsága volt. Mit gondol, Önök mivel érdemelték ezt ki?
Véleményem szerint az információáramlás hatékonnyá tétele és a folyamatok átláthatósága volt kulcsfontosságú, amit azzal értünk el, hogy az információkat egy gyűjtő helyre irányítottuk és szakszerűen analizáltuk. Ami döntő szerepet játszott, az a beérkező adatok strukturált, áttekinthető finomhangolása volt, melynek eredményeképpen célzott cselekvési pontokat hoztunk létre, így elértük az adathalmaz valós idejű feldolgozását.
Hogyan segített cégének a nyilvános elismerés?
Egyrészről a szakma figyelmét hívta fel a Control Tower koncepció előnyeire, melyet a 2013-as TRANSLOG Connect Kongresszus hivatalos díjátadó ünnepség kereti között volt szerencsénk bemutatni. Másrészről a kitüntetésnek köszönhetően több riportot is adtunk, kihasználva belső és külső kommunikációs lehetőségeinket.
Véleménye szerint, a díj hogyan járul hozzá a kelet-közép-európai régió logisztikai iparágának fejlődéséhez?
Az, hogy a Control Tower projekt díjat nyert, nem csak azt mutatja, hogy az elmélet megállja a helyét, hanem azt is, hogy a gyakorlatba átültetve, hozzáadott értéket képvisel ügyfelünk számára. Az, hogy a projektünk a nyilvánosság elé került, felhívta a figyelmet a szakértelmünkre, és a jövőben is segítségünkre lesz abban, hogy további üzleteket köthessünk a régióban.
Ön szerint, melyek a logisztikai iparág legnagyobb kihívásai jelenleg a kelet-közép-európai piacon? A Gebrüder Weiss hogyan támogatja ügyfeleit ezen kihívások leküzdésében?
Véleményem szerint a legnagyobb kihívást a kelet-közép-európai régió további integrációja jelenti, amit az Európai Unió további bővülése von magával. A jövőben nem szabad, hogy különbséget jelentsen, hogy egy adott árut Ausztrián belül vagy éppen Bulgáriába szállítunk.
Ehhez elengedhetetlenek az egységes minőségi előírások és a zavartalan információáramlás. Sajnos, még nagyon sok olyan akadállyal kell regionálisan megküzdenünk, mint például az infrastruktúra, főleg az autópályák kiépítettségének területén.
Másrészről úgy vélem, hogy a régió híd szerepet tölt be, ami a közép-európai és ázsiai kapcsolatokat illeti, talán a régi selyemúthoz tudnám hasonlítani.
A Gebrüder Weissnál jól kiépített logisztikai hálózatunkra támaszkodva próbáljuk elérni a maximális vevői elégedettséget. Kihelyezett regionális szakértőink tisztában vannak a helyi előírásokkal és kondíciókkal, ami jelentős versenyelőnyt jelent számunkra. Ezen kívül nem elhanyagolható modern számítástechnikai rendszerünk, magas minőségi normáink és egyéb logisztikai és szállítmányozási megoldásaink, mint a légi, tengeri és multimodális árufuvarozás.
Tervezik, hogy a jövőben ismét jelentkeznek a díjra?
Természetesen, tervezzük, hogy egy új projekttel majd megint megpályázzuk a díjat a jövőben!