fbpx

Hogyan segít a szállítás menedzsment az e-kereskedelemben

Írta: Szerkesztőség - 2023 november 30.

A szállítás menedzsment sokkal többről szól, mint annak biztosítása, hogy a megfelelő áruk időben eljussanak a megfelelő vásárlóhoz. Az online vásárlók alacsony toleranciával rendelkeznek a hibákkal szemben: a legtöbben már két probléma után elmennek, és soha többé nem térnek vissza az adott üzlethez. A Citizens Advice felmérése szerint minden harmadik brit fogyasztónak volt problémája a csomagkézbesítéssel az elmúlt évben.

A minőségi szállítás menedzsment rendszer biztosítja, hogy az áruk biztonságosan eljuthassanak az ügyfél ajtajához és hogy az üzleti műveletek zökkenőmentesen menjenek.

A szállítás menedzsment fontosságának listája

1. Több ügyfelet eredményezhet és növelheti az árbevételt

Ha, egy cég jól tudja kezelni a szállítást, az azt jelenti, hogy jobban kapcsolatba tud lépni az ügyfelekkel és pozitívabb képet alkothat magáról a piacon. Ez több céget/embert ösztönözhet az együttműködésre. Ami összességében árbevétel növekedéshez vezethet.

2. Könnyebb új ügyfeleket és további promótereket szerezni

Egy másik előny, amely a jó szállítás menedzsmenttel jár, az új potenciális ügyfelek megjelenése. Valamint a meglévő elégedett ügyfelek, a cég termékeinek és szolgáltatásainak hűséges promótereivé válnak azáltal, hogy ajánlják őket.

3. Jobban és pontosabban kezelhető az áruk és szolgáltatások szállítása

A szállítás menedzsment, egy olyan rendszer, amelyet a szállítási folyamat hatékonyságának javítására építettek. Az elsődleges cél az elpazarolt erőforrások és munkaerő minimalizálása, valamint annak biztosítása, hogy termékei biztonságosan és időben megérkezzenek az ügyfelekhez. 

4. Jobb minőség-ellenőrzés

Egy jól működő szállítás menedzsment esetén jobban ellenőrizhető az áruk és szolgáltatások minősége.

5. Segít az ügyfélbázis megőrzésében

A jól működő szállítás menedzsment előnye, a jobb ügyfél elégedettség és ügyfél megtartás. Az ügyfelek elvárásainak folyamatos túlteljesítésével a cég idővel bizalmat és hűséget tud kiépíteni. Ez magas vevőmegtartást eredményez és végső soron a törzsvásárlók állandósága miatt a vállalat az árbevétel növekedését is láthatja. 

A hazai piacon számos olyan cég van, amelyiknek a szolgáltatási portfólójában megtalálható a szállítás menedzsment.

Czékus Mihály