A Lidl Magyarország a már bejelentett intézkedések mellett további 210 tonnával csökkenti a műanyag-felhasználását az év végéig a saját márkás ásványvizek PET palackjainak súlycsökkentésével és műanyag-csomagolásának visszaszorításával.
Az áruházlánc júniustól a vastagabb és színnel nyomtatott fólia helyett átlátszó, vékonyabb és festékmentes fóliát használ minden ásványvizének egységcsomagolására, tájékoztatta az MTI-t az áruházlánc.
A fejlesztéseknek köszönhetően kevesebb fólia szükséges, továbbá a nyomatlan fólia könnyebben újrahasznosítható: használata által elkerülhetők a víz-és légszennyezést okozó festési folyamatok.
A Lidl 2018-ban jelentette be, hogy 2025-re 20 százalékkal csökkenti a műanyag felhasználását, saját márkás termékei plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja. Első lépésként tavaly augusztusban a saját márkás energiaitalok papírtálcáiról tüntették el a műanyagot, majd bejelentették, hogy 2019 végéig az áruházlánc megszünteti az egyszer használatos műanyagtermékek – a szívószálak, eldobható műanyag poharak, műanyag tányérok és evőeszközök, valamint a műanyag fültisztító pálcikák – értékesítését.