A szemetet a strandokon összeszedik, újra csomagolást készítettek belőle, majd eladják: az így előállított palackok körülbelül 25 százaléknyi eldobált és széthagyott (ocean plastic) csomagolást tartalmaznak.
A P&G egy több márkát érintő akciójukban fogott össze a Terracycle-lel, hogy ezzel is segítsék a környezetvédelem ügyét, s megtisztítsák a strandokat. A kampányban résztvevő márkák márkastratégiájukkal összefüggésben alkalmazzák a részben újrahasznosított csomagolásokat.
A termékek limitált mennyiségben, térségben és időben érhetők el a résztvevő országok retailjeinek polcain, s ígérik, hogy a jövőben évente 2600 tonna újrahasznált műanyagot használnak fel a fél milliárd samponos palackjukhoz. A legelső márka a Head&Shoulders volt, majd idén a víz világnapja alkalmából a Herbal Essences is piacra dob néhány limitált csomagolású terméket.
A programban résztvevő két céget rendkívüli büszkeség töltené el, ha ezzel is hozzájárulhatna bolygónk csomagolási hulladékoktól való megtisztításához. A hír magyar nyelvű változata a Csomagolás Blog oldalán olvasható.