fbpx

Az Unilever vállalásai a környezet védelméért

Írta: Csomor Zsolt - 2019 november 06.

A világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó globális vállalata 2025-ig több mint 100 000 tonnával csökkenti a felhasznált műanyagcsomagolás volumenét, továbbá az általa kibocsátott mennyiségnél is több műanyagcsomagolást fog újra feldolgozni.

A többek közt a Magnum, Carte D’Or, Dove, Axe, Lipton és Surf márkáiról ismert Unilever lépéseinek célja, hogy tovább csökkentse az általa termelt műanyaghulladék mennyiségét, illetve a műanyag esetében segítse a körforgásos gazdaság létrehozását.

A társaság vállalja, hogy 2025-ig felére csökkenti a felhasznált „szűz” (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét. Ennek érdekében több mint 100 ezer tonnával kevesebb műanyagcsomagolást használ, és fokozza az újrafeldolgozott műanyagok használatát. Az általa értékesített műanyagcsomagolás mennyiségénél nagyobb volumenű műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti, ami évi mintegy 600 ezer tonnát jelent, olvasható a Store Insider oldalán, valamint a CSAOSZ hírlevelében.

Utóbbi cél teljesítése érdekében az Unilever egyrészt a hulladékvisszagyűjtés és feldolgozás terén közvetlen befektetéseket tesz, és együttműködési megállapodásokat köt. Emellett csomagolóanyagaihoz újrahasznosított műanyagot vásárol és használ, valamint olyan kiterjesztett gyártói felelősség megoldásokban vesz részt, ahol közvetlenül fizet a csomagolóanyagai visszagyűjtéséért.

A cég meglévő kötelezettségvállalásainak teljesítése érdekében 2025-ig minden műanyag csomagolását újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagra cseréli, továbbá legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított plasztik arányát a műanyagból készült csomagolások esetében.