fbpx

A dizájn ereje – amikor az ugyanaz is teljesen más

Írta: Transpack-2022/I. lapszám cikke - 2022 március 11.

Cigarettásdobozban fülhallgató? Tartóselemekre megszólalásig hasonlító Nescafé-tubusocskák? Hatalmas festékesdobozokban mustár és ketchup?

airpods fülhallgató és tok

A spanyol Norte Branding azzal magyarázza a külső dizájn és a belső terméktartalom szokatlan párosításait, hogy sokan nem értik a „branding” erejét. A dizájn alapvető koncepciója a tervezők szerint leginkább úgy érthető és szembeöltő, hogy ha több márkajelzést kereszteznek. Így az emberek, a laikus szemlélők egyszerre megértik a márka erejét. Emellett mindazt, amit általában közvetít egy szín, egy logó vagy egy csomagolás.

A Norte Branding azokkal a képekkel játszik, amelyek a többé-kevésbé ismert nagyszerű márkáknak az átlagember fejében megjelenik. Ha Marlboro, akkor dohány, ha Heinz, akkor folyékony ízesítők, szószok, ha Nescafé, akkor koffeinbomba – és így tovább. Mindannyiunknak a szokásos csomagolása jut eszünkbe, de vajon a márkajelzése akkora erejű, hogy túlmutat a fizikain, és ugyanúgy funkcionál, ha változtatunk is az alapján? A Norte Branding ezzel a kérdéssel játszik, és a képek megválaszolják, milyen sikerrel…