Ugrásszerűen megnőtt a kereslet a járvány idején az online levélfeladás iránt. A hibridlevél típusú küldeményekkel elkerülhető a postai fizikai kapcsolat, hiszen a levelet egy digitális postahivatalban, elektronikusan kell feladni, a címzetthez mégis papíron jut el a küldemény.
Egy átlagos hazai kis- és középvállalkozás esetében a postai ügyintézés heti 1-2 órát vesz igénybe, a havonta feladott levelek száma pedig 50 és 500 boríték között mozog – az 1000 fölötti leveleket sokan diákmunkával oldják meg, hogy csökkentsék a borítékolással töltött időt.
A postai szolgáltatások esetében is egyre többen keresik a digitális megoldásokat, így fokozódott az érdeklődés az utóbbi időszakban a hibridlevelek iránt is. Az online postahivatalban ugyanis elég feltölteni a feladásra szánt dokumentumot, a küldemény pedig ugyanúgy papíralapon jut el a címzetthez.
Az online postahivatalban feladott leveleket akár 12 órán belül gyártják le és adják fel fizikai küldeményként a Magyar Postán, így a levél a feltöltés után ugyanazzal a hagyományos megoldással jut el a címzetthez. Így tértivevényes, ajánlott és elsőbbségi küldemény is létezik hibridlevél formában.
Habár a szolgáltatás mindenki számára elérhető, az utóbbi hetekben a nagyszámú levélküldeménnyel rendelkező vállalkozások érdeklődtek elsősorban.