Többször hallhattunk olyan területről elektromos hajtású járműről, amire nem gondoltunk volna, mint a bányagép vagy a dömper. Most egy újabb váratlan területen, az útépítésben bukkant fel egy 100 százalékban elektromos jármű.
A holland BAM Infra Nederland vállalat a világon elsőként bemutatta a 100 százalékban elektromos úthengerét. Az eredetileg dízelmotorral szerelt úthengert a vállalat maga alakította elektromossá közel másfél év alatt.
A BAM az úthengert már munkára is fogta egy, olvasható az e-cars.hu oldalon. A cég elmondása szerint az elektromos úthenger egyetlen töltéssel képes végig dolgozni a 8 órás műszakot, a feltöltése pedig mindössze 3 és 5 óra közötti időtartamot vesz igénybe.
A BAM azért készítette el ezt a járművet, mert jelenleg nem kapaható ilyen a piacon, pedig igény lenne rá. Ráadásul egy ilyen tömegű járműnél nem számít az akkupakk súlya, míg energiafelhasználás tekintetében is ideális a terep: lassú haladáshoz kell az energia és nem kell extra mozgásokat, tömegeket mozgatnia a járműnek. A cég számításai szerint az elektromos úthengerrel napi 73 liter üzemanyagot és 236 kg kibocsátott szén-dioxidot spórolhatnak meg.
Az ötlet annyira tetszett a BAM mérnökeinek, hogy tovább kísérleteznek flottájuk villamosításával, ráadásul képbe került náluk az üzemanyagcellával hajtott munkagép ötlete is.
Kép forrása: electrive.com