fbpx

A Continental új szintre emeli az ember és a gép kapcsolatát

Írta: Csomor Zsolt - 2020 május 25.

A HMC Genesis GV80 3D-kijelző használatához nincs szükség speciális szemüvegre ahhoz, hogy látni lehessen ezeket a háromdimenziós figyelmeztető jeleket. A Continental parallaxis gátakat alkalmaz, vagyis olyan döntött rácsokat, amelyek felosztják a képet a néző számára, és olyan hatást keltenek, mintha valódi tárgyak jelennének meg. Külön-külön a jobb és a bal szem kissé eltolt képet kap, így jön létre a háromdimenziós érzet.

Kép forrása: Continental

A Continental beltéri kamerája érzékeli a vezető tekintetét, és a 3D-s nézetet a fej pontos pozíciójához igazítja. Azért, hogy a 3D-s kijelző ne vonja az autóvezető figyelmét, a kamera képes felismerni azokat a lehetséges pillanatokat, amikor a sofőr elfárad vagy másra koncentrál. A műszerek 3D-s megjelenítésével a Continental arra törekszik, hogy a gépkocsivezetőt ne terheljék túl a vezetést segítő fejlett rendszerek, a hagyományos kijelzők, a kommunikációs szolgáltatások és az infotainment alkalmazások által adott információk.

A Continental új szintre emeli az ember és gép közötti kapcsolatot az autosztereoszkopikus 3D technológiával rendelkező, sorozatban gyártott kijelzőkkel, és lefekteti az alapjait a holnap hálózatba kapcsolt vezetőfülkéjében helyet kapó intuitív kommunikációnak, mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője. Azért, hogy a biztonság és a kényelem ne a lean elektronikai architektúra rovására növekedjen, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hub-ba, azaz a különféle területeket átfogó központjukba integrálták.