Kreatív kartondobozok egy start-up indulásához

A három Just-Spices-alapító: Florian Falk, Ole Strohschnieder és Bela Seebach kreatív fűszerkeverékeikkel  dinamikus rajtolást hajtott végre. A fűszerspecialisták öt éve olyan megbízható csomagolás-beszállítót kerestek, ami megfelel a magas tervezési követelményeknek, és megbízhatóan nagy termékmennyiségeket tud szállítani. A Just Spices a Sonoco Europe-ot találta meg – ez pedig már jelenleg több mint 260 különféle dizájnban tud kartondobozt szállítani.

Legyen az Pasta Allrounder, egy Guacamole-fűszer vagy Cherry Kiss desszertekhez vagy müzlihez: a Just Spices termékkínálatában mindenki megtalálja a magáét a kezdő szakácstól a hobbiszakácson át a profiig. A start-up 2012-es alapítása óta nem kevesebbet tűzött ki célul,mint azt, hogy hogy forradalmasítsa a hagyománytisztelő, de egyben beporosodott fűszerpiacot is. A sikerrecept fontos összetevői már a kezdetektől a modern márkafellépés volt, ennek fókuszában a közösségi médiákkal, valamint a karakterisztikusan kialakított, nagy értékű csomagolások: minden egyes fűszer egy karaktert, egyedi rajza révén szó szerint saját arcot kap. Ehhez jön még egy színes, harsány háttér, és kész a Just-Spices-dizájn a felismerési tényezővel. „A csomagolásainkkal szemben rendkívül igényesek vagyunk, és magas minőségi követelményeket támasztunk. Dobozunk dizájnja és kinézete a vevőink számára rendkívül fontos, és a Just Spices számára felismerési tényezővé vált” – mondja Bela Seebach.

Papír a márkadifferenciáltság érdekében

Már korán világos lett az alapítók számára, hogy kartondobozok lesznek a kiválasztott csomagolások: „a fűszerek csomagolásainak egyfelől légmentes zárásúnak, másfelől fénytől védőnek kell lenniük, ezáltal megmarad az aroma és az íz” – világít rá Bela Seebach.


Feltűnő csomagolásdizájn: a Sonoco a márkakülső érdekében az íves etiketteket nem bevont papírból két színnel nyomtatja: típusonként egy aláírási szín, valamit egy arc és információk feketével (Kép: Sonoco)

„A mi márkánkhoz illő papír tapintása is fontos volt számunkra a csomagolásnál.” A Just Spices a kartondobozzal emellett a konkurencia mellett akart kitűnni, amelyek termékei a szupermarketben többnyire műanyagdobozban voltak. A Just Spices gyorsan növekedett, és kultuszmárkává fejlődött. A cég gyors növekedésével a fűszercsomagoláshoz további követelmények társultak: különösen a Just Spices kezdetekor a start-up kihívása a kereskedelmi láncok és fogyasztók hullámzó keresleti mennyiségeinek ellátása volt a webshopon keresztül, mikor mennyi fűszerre, és ezáltal csomagolásra lesz szükség. Az ideális csomagolás-beszállítónak ezért rugalmasan kellett reagálnia a rendelt mennyiségekre, és képesnek kellett lennie a nagyobb mennyiségek gyártására a csúcsidőszakokban, például karácsonykor.

Nagy partner gyorsan növekedő cégek számára

Közben a Sonoco cégnél is felfigyeltek az izgalmas start-upra. „Just-Spices-fűszereket 2015-ben láttam első ízben egy Facebook-nyereményjátékban” – emlékezik vissza Dirk Karbach értékesítési vezető. „A Just Spices már kartondobozokat használt – a három alapító egyikével vettem fel a kapcsolatot, hogy lássam, hogyan tudjuk közösen még jobbá tenni a csomagolást.” A startup főleg a hatalmas növekedési potenciálja miatt volt érdekes a Sonoco számára: „már korán felismertük a Just Spices potenciálját, és főleg azt is láttuk, hol tudnánk a csapatot konkrétan támogatni.” A Just Spices három alapítóját a lübecki Sonoco-telephely  látogatása, és a piacvezető K+F-lehetőségei győzték meg. „A start-upoknak szüksége van egy partnerre, amely rendelkezik a szükséges csomagolási know-how-val és a megfelelő termelési kapacitásokkal, hogy bármikor követhessék a növekedési ugrásokat” – állítja Dirk Karbach. „Itt mi vagyunk az ideális partner a technológiai és termékfejlesztési szakértelmünkkel, továbbá termelési telephelyekből álló, Európát átfogó hálózatunkkal.” Így a Just Spices számára is: 2016 óta kerülnek ki színes dobozok egyre növekvő mennyiségben a lübecki Sonoco-üzemből. A cég kiépítette a gyártósorait a termeléshez, hogy most már a kartoncsövek alsó szélére egy keskeny ragasztócsík kerüljön teljesen automatikusan. Ezekhez rögzül a helyszíni betöltéskor a doboz talpa. „A Sonoco mindig is nagyon törődött azzal, hogy ügyfélként megnyerjen minket, és már a kezdeti időkben is támogatott minket. Az együttműködés nagyon könnyű és professzionális” – magyarázza Bela Seebach.

Ékszerdarab minden konyhába

A Just-Spices-kartondobozok feltűnőek a szupermarketek polcain. A Sonoco a márkakülső érdekében az íves etiketteket nem bevont papírból két színnel nyomtatja: típusonként egy jellemző szín, valamint egy arc és információk feketével. Egy fogószéles benyomható tető lehetővé teszi a hobbiszakácsok számára, hogy könnyen ki tudják nyitni, és biztonságosan vissza is tudják zárni a dobozokat. Egy behelyezett papíretikett gondoskodik arról, hogy az adott terméktípus a fiókokban is azonnal felismerhető legyen.

„A Just Spices jövőképe már a kezdetektől az volt, hogy érzelemmel töltse fel a fűszerpiacot, és színt vigyen a konyhákba. Ez sikerült is a dizájn és a feltűnően színes dobozok révén” – mondja Bela Seebach. Elég egy pillantás az Instagramra, hogy lássuk, a kartondoboz a fiatal célpublikum ízlését találja el: a Justspices név alatt több mint 60 ezer kép  van, sokukon szerepel a csomagolás mint természetes tervezési elem.

Ha a dobozkülső a megjelenésre irányul, akkor a belső a nagyértékű aromák megőrzésére fókuszál: egy frissességi zár védi az érzékeny tartalmat, továbbá megakadályozza, hogy pl. olajok hatoljanak át a csomagoláson. Az első használat előtt a tartalmat járulékosan még egy membrán is védi. A hobbi- és a profiszakácsokat így szolgálja minden egyes Just-Spices-doboz – még ha ki is van téve fényhatásoknak vagy a levegő nedvességének.


A hobbiszakácsok egy fogóperemes benyomótetővel tudják könnyen kinyitni a dobozokat, és biztonságosan vissza is zárni (Kép: Sonoco)

Rugalmas gyártás a további növekedés érdekében

A legnagyobb körültekintést a Just-Spices-típusok széles köre igényli, és ezáltal az etikettek száma. „Az etikettek beszállításától kezdve a raktározáson át a dobozok végső raklapozásáig ügyelünk arra, hogy a különböző méretű adagok típusok szerint legyenek osztályozva” – mondja Dirk Karbach. A rugalmasság és a gondosság a Just Spices számára mindmáig meggyőző: „a Sonoco cégben ellátási láncunk skálázására flexibilis és megbízható partnert találtunk” – fejti ki Bela Seebach.

A Just Spices cégnek jelenleg több mint 70 dolgozója van, és a németországi vevők mellett egész Európa jó ízlésű rajongóinak is szállít.

Forrás: www.neue-verpackung.de

csomagolás dizájn doboz fűszer ízlés karton