A sikeres csomagolás titka a járvány után

Napjainkban az eddigiekhez képest is sokkal nagyobb jelentőségű az új stratégiák és üzleti tervek átértékelése és létrehozása. Ahogy a vállalkozások felkészülnek az új normákra, az IGD Solutions három egymással összefüggő kihívást azonosított a gyártók ellátási láncaival kapcsolatban: a jövőbeli csomagolási stratégia, a legelőnyösebben összehozni az együttműködést és az innovációt, a csomagolás teljesítményének érvényesítése és felbecsülése.

 

 

Az online élelmiszerboltok forgalma továbbra is nő, különösen azért, mert az új vásárlók – a társadalmi távolságtartás megszűnése után is – házhozszállítást kérnek. A kiskereskedőknek kihívást jelent egy nagyobb online üzlet vezetése, amely befolyásolja az árrést és azonnal elsőbbséget teremt a működés hatékonysága szempontjából. A csomagolás kivitelezése az ügyfelek igényei szerint változott olyan gyorsan, mint a fogyasztói elvárások növekedése. Az ideális e-kereskedelmi csomag kitalálásához azonban kompromisszumokat kell kötni.

 

Támpontot nyújt a 7S stratégia

A vállalkozások helyes kérdésfeltevésének érdekében jött létre a 7S stratégia. Az új helyzetben hatékony megoldásokat kell kidolgozni a termékjellemző és a fogyasztók véleménye alapján. A 7S kritériumait a jövőbeli felmérések, benchmarking és testreszabott megoldások segítségével alakítják ki.

Az első kritérium szerint a csomagolóiparnak fenntarthatónak kell lennie, a csomagoláshoz újrahasznosítható anyagokat kell használni. Emellett meg kell felelni a jogszabályoknak vagy ideális esetben meg is kell haladniuk a fogyasztók környezetvédelmi elvárásait.

Második kritérium a méretezhetőség. Nagy sebességű automatizált gyártáshoz kell tervezni, és az értékesítési költségek javítása érdekében optimalizálni kell az anyagokat.

Fontos a terhelhetőség is, hiszen a csomagolásnak ellen kell állnia a fokozott árukezelésnek és egy lehetséges leesés következményeinek. Azonban összhangba is kell hozni a védelmet és az alacsonyabb anyagfelhasználást és az újrahasznosíthatóságot.

 

Vásárlói igények

A vásárló kívánalmainak való megfelelés is nélkülözhetetlen, így a csomagolásnak meg kell őriznie vagy javítania kell a márka ismertségét és hírnevét. Egy nagyszerű dizájnnak nem csak a polcokon, hanem az okostelefonokon és a számítógépeken is meg kell jelennie.

A biztonságra a vírusfertőzések miatt különösen nagy hangsúlyt kell fektetni, ez az egészségügyi követelmények betartásával érhető el.

Az anyagoknak és a formatervezésnek biztosítania kell, hogy beazonosítható legyen a doboz. Kivételesen jól kell teljesíteni automatizált környezetben és a fokozott nyomon követhetőségi igény mellett.

A csomagokat optimalizálni kell az összes csatornához, vagy meg kell különböztetni az online kereskedelem számára. Az üzletek alkalmazottainak könnyen be kell azonosítani, szétválogatnia és feltöltenie a polcokat. Fontolóra kell venni a csomagolás kialakításához és a grafikához való alkalmazkodást, hogy a boltok polcain és az interneten is kiemelkedjen – írja a Manufacturing Global és az autopro.hu.

csomagolás csomagolási stratégia e-kereskedelem formatervezés házhozszállítás koronavírus