fbpx

Drasztikusan megnőtt a csomagolóanyag iránti kereslet

Írta: Csomor Zsolt - 2020 augusztus 04.

Népszerű téma volt a pandémia előtt a különféle csomagolások szerepe a mindennapi életünkben: mit szükséges becsomagolni, és hol fölösleges a csomagolóanyagok használata. A Covid–19-világjárvány azonban egy időre félresöpörte a környezettudatosságot, s tömegével fogytak az egyszer használatos arcmaszkok és gumikesztyűk.

 

 

A jelenlegi volumen megduplázódhat 3 év alatt

A koronavírus-járvány első hullámának lecsengésével újra népszerűvé válik a környezettudatos életmód. A fogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos elvárásai pedig magasabbak, mint valaha.

Nemcsak a járvány miatt bevezetett higiéniai előírások, hanem a felpörgő online kereskedelem is megnövelte a keresletet a csomagolóanyagok iránt. A német Statista adatai szerint a globális e-kereskedelem tavalyi volumene meghaladta a 3500 milliárd dollárt. Előre jelzésük szerint 3 év múlva ez a szám akár meg is duplázódhat.

 

Az urbanizáció tovább fokozza az igényt

Változás előtt áll az élelmiszer-kereskedelem is, hiszen világszerte emelkedik a városlakók száma, folytatódik az urbanizáció. Az embereknek évről évre nő az elkölthető jövedelmük, és egyre kevésbé vonzó az otthoni főzés. Emiatt fogyasztói kosarukban dominánsabbá válnak a feldolgozott élelmiszerek és a készételek.

Az amerikai Grand View Research adatai szerint a globális élelmiszer-csomagolás pillanatnyilag 300 milliárd dolláros piac, az éves átlagos növekedés üteme pedig meghaladja az 5 százalékot. Ez környezeti szempontból persze nem túl kedvező, a trendet ugyanakkor mérsékeli, hogy az ipar már világszerte próbál átállni a fenntartható csomagolási eljárásokra, olvasható a Világgazdaság hírében.

A csomagolóanyag-gyártók tehát kedvező iparági környezetben működnek, a termékeikre stabilan növekszik a kereslet. Több tőzsdei cég is érintett ebben az iparágban, az angolszász vállalatok dominanciája szembetűnő: ilyen a brit DS Smith Plc és az Amcor, a tengerentúlon pedig a Ball Corporation és a Greif.