Rekord és vezető pozíció

Constantza erősíti Magyarországon piacvezető pozícióját a tengeri kikötők versenyében.

Júliusban a constantzai székhelyű, tengeri kikötőket tömörítő részvénytársaság (Constantza, Mangalia, Midia) magyarországi forgalma 232.594 tonna volt, ebből 196,2 ezer tonna gabona. Ezzel együtt, az első hét hónap forgalma összességében elérte a 2.167.561 tonnát, ebből 1.433,3 ezer tonna gabona – tette közzé a napokban a Magyar Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) vezetése. Bíró Koppány Ajtony főtitkár szerint látható, hogy a gabonaforgalom júliusban az előző évekhez hasonlóan visszaesett, a gabona „vakációzik”, azaz átmeneti időszak van a régi és az új termés exportja között.

 

 

Nagyon érdekes a szinergia a régió többi országaival. Szerbia al-dunai forgalma erőteljesen növekszik, és bár azonos forgalmi szinten volt a magyaréval, ma már a szerb forgalom a magyar forgalomnak több mint a duplája. Ugyanakkor az arányok hasonlóak maradtak: például júniusról júliusra a teljes forgalom Magyarországon 379,1 ezer tonnáról 232,6 tonnára csökkent, Szerbiában pedig 957,3 ezer tonnáról 602,1 tonnára. Mégis, mindkét ország esetében 2020-ban rekord forgalom várható az al-dunai forgalomban; Magyarországon a várhatóan min. 3,5 millió tonna forgalommal Constantza megerősíti Magyarországon a piacvezető pozícióját a tengeri kikötők versenyében.

Fotó: wikimapia.com

Al-Duna Constanza kikötő logisztika MLSZKSZ
..