Nézzük először a szakszerű megfogalmazást: a gin olyan borókaízesítésű szeszes ital, melyet érzékszervileg megfelelő mezőgazdasági eredetű etil-alkohol borókabogyóval való ízesítésével állítanak elő.
Filmeket, írókat ihletett alkohol köré egész kultúra épült, sokak szerint 1:1 arányban ajánlott keverni vermuttal. A klasszikusnak számító Gin&Tonicról sem feledkezhetünk meg, amit a malária ellen fogyasztottak, hisz a kegyetlenül keserű kinint (a dél-amerikai kínafa/kininfa/jezsuitakéregfa kérgéből nyert por) keverték először a spanyolok borba, majd alkoholba, végül az 1850-es években a britek a biztosabb hatás érdekében ginbe. Az így még mindig igencsak keserű italt cukorral, citromlével, vízzel (később szódavízzel) tették élvezhetővé. Akik a gin történetében/történelmében szeretnének elmélyülni, itt megtehetik.
A Beefeater új, fenntarthatóbb formatervezése
Újracsomagolva, sőt, fenntartható köntösbe öltöztetve
2021. januárjában az egyik legismertebb gin, a Beefeater tulajdonosai úgy döntöttek, hogy a ginnek is a fenntarthatóság útjára kell lépni. A Pernod Ricard tulajdonában lévő Beefeater London Dry gin egy fenntarthatóbb csomagolással rukkolt elő, amivel vente 410 tonna műanyagot takarít meg a gyártónak (és a bolygónak is).
Az új palack teljes egészében újrahasznosítható üvegből készült, és a formáját londoni téglák ihlették. A palackot csaposok igényeit figyelembe véve alakítottak ki, ígéretük szerint ezentúl könnyebb lesz a gin kiöntése. A csomagolás megálmodói a korábbi műanyag kupakot dombornyomott, alumínium kupakra, a címkét pedig PVC-ről papírra cserélték.
Murielle Dessenis, a Beefeater globális márkaigazgatója elmondta: „Míg a csomagolásunk fejlődött, a díjnyertes gin változatlan marad, minden csepp London szívében van lepárolva. A palack kialakítása formájától a címkéjéig a gin ízéről fest képet.
A történelmet író Beefeater
Olvasóinknak nem először írtunk a gin csomagolásáról, nemrégiben az Arctic Blue ginről itt olvashatták részletes írásunkat.