A Nissan új lehetőséget talált az elektromos autók elhasználódott akkumulátorainak felhasználására. A vállalat a Leaf villanyautók használt telepeit automatikus vezérlésű járművekbe építi be a logisztikai területén.
Az AGV-ben még évekig használható
Az automatikus vezérlésű járművek (AGV-k) mára a gyártósori logisztika elterjedt eszközeivé váltak. Csak a Nissan globális gyártóhálózatában több mint négyezer AGV gondoskodik az alkatrészek megfelelő időben megfelelő helyre eljuttatásáról.
Az AGV-kben még évekig használható az elhasználódott akkumulátor (Kép forrása: AutoBuzz)
A Nissan már régóta keresi a 2010-ben megjelent akkumulátoros elektromos Leaf telepeinek újrahasználási lehetőségeit, melyek egyikeként azok AGV-kbe építése kínálkozott. Az első generációs Leaf egy 24 kilowattórás, 48 modulos lítium-ion akkumulátorral készült. Nagyjából nyolc évvel ezelőtt a Nissan mérnökei a modulokat AGV-kbe is elkezdték beépíteni, járművenként hármat használva. Tovább fejlesztve a koncepciót, a Nissan tavaly óta már használt modulokat szerel be AGV-ibe.
Az autók hajtásához már nem elég erős, de a kisebb energiaigényű AGV-kben még sokáig használhatók az akkumulátormodulok, számos előnyt nyújtva az ólomsavas telepekkel összevetve.
A környezetterhelés is csökken
Az AGV-k ólomsavas egységeit rendszerint egy-két évente cserélik, míg az újrahasznált lítum-ion akkumulátorok sokkal tovább, hét-nyolc évig is működőképesek maradnak, amivel csökkenthető a környezetterhelés. Ezenkívül a lítium-ion akkuk gyorsabban feltöltődnek, töltéshez pedig nem kell azokat eltávolítani az AGV-ből – olvasható az autopro.hu oldalon.