Tovább nőhet Kína és Európa között a vasúti áruforgalom

Rohamosan növekszik az Európa és Kína közötti áruforgalom vasúton. A bővülés mértéke tavaly 64 százalékot ért el. A selyemút legforgalmasabb útvonalai Oroszországon, Kazahsztánon és Belaruszon át vezetnek, a régió egységes szolgáltatója, az UTLC ERA szerint a forgalom éveken belül elérheti az évi egymillió konténert.

 

A vasúti szállítás kiugró növekedését eredményezte a COVID

Az eurázsiai széles nyomtávú vasúti útvonalon 2025-re a kezelt áruk mennyisége mintegy egymillió standard konténerre (TEU) nőhet – nyilatkozta Alexey Grom, az orosz–kazah–belorusz logisztikai szolgáltató, a United Transport and Logistics Company – Eurasian Rail Alliance (UTLC ERA) főigazgatója a Sueddeutsche.de hírportálnak.

 

konténer vasúti áruszállítás
A Kína és Európa között közlekedő tehervonatok csaknem fele Németországba megy. (Kép forrása: ITJ)

 

A járvány 2020-ban kiugró mértékű növekedést eredményezett a vasúti szállításban – olvasható a Magyar Nemzet oldalán. A tendencia azt mutatja, hogy ma már nem annyira a vonatok sebességének növelése szükséges, inkább a menetrend betartására, valamint a határátkelés gyorsítása.

Az Európa és Kína közötti vasúti árufuvarozás – ami növekedése ellenére a teljes szállítási mixnek csupán 3 százalékát teszi ki – egyre inkább kiegészíti a tengeri áruszállítást. A légi áruszállításhoz képest a vasút 95 százalékkal kevesebb CO2-kibocsátást okoz. Az eurázsiai vasúti folyosón működő, nyugatról és keletről szállító vállalatok számára fontos, hogy ne versenyezzenek egymással, hanem fogjanak össze – nyilatkozta Fabio Amato, az olasz Mercitalia Rail vasúttársaság alelnöke.

Az UTLC ERA adatai szerint 21 ország és 92 város kapcsolódik az eurázsiai konténerforgalomhoz. A vasút előnye különösen Németország esetében érezhető. A Kína és Európa között közlekedő tehervonatok csaknem felének Németország a rendeltetési helye. A DB Cargo Eurasia, a Deutsche Bahn leányvállalata 12 ezer vonatot, összesen 200 ezer konténert szállított tavaly. Ez 3000 vonattal több a 2019. évihez képest. A vonatok Duisburg, valamint Hamburg és a kínai gazdasági központok között, mintegy 11 ezer kilométeres útvonalon közlekednek.

 

Összeállította: Csomor Zsolt

 

áruszállítás európa kína konténer konténerszállítás légi logisztika vasút vasúti
..