Mi olyan vonzó egy vizsgálólaboratóriumban?

Pontosabban: miért kaphatja meg egy független vizsgálólaboratórium az üzleti szektor legkiválóbbjainak járó elismerést, azaz a Superbrands Díjat? Talán azért, mert sokkal több mint egy laboratórium. De mitől? És miért hívja magát tudásközpontnak?

 

Minden arra érdemes márka megmérettetik

Idén negyedik alkalommal ítélte oda a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága a Business Superbrands Díjakat, kitüntetve az üzleti szektor márkáinak legkiválóbbjait, mégpedig egy többlépcsős folyamat során, a független szakmai szervezetek véleménye és a Bisnode adatbázisa alapján, közel 4000 márka közül. Erre a versenyre nem lehet pályázni, ez nem önkéntes alapon történik, hanem minden arra érdemes márka megmérettetik.

 

 

Az objektív rendszer rendkívül népszerű szerte a világon, a legnagyobb márkák büszkén viselik a Superbrands logóját, hiszen az valóban komoly elismerést jelent. Egy hazai vizsgálólaboratórium, a WESSLING Hungary Kft. (vagy más néven: a WESSLING Tudásközpont) immár negyedik alkalommal érdemelte ki ezt a címet. De vajon miért? Hogy kerül egy meglehetősen speciális (a környezeti, élelmiszer– és gyógyszervizsgálat) területen tevékenykedő cég a legnagyobb és legsikeresebb kereskedelmi márkák közé?

 

A WESSLING Tudásközpont számára azért is rendkívül fontos ez a díj, mert elismeri azt a munkát, amelyet a nemzetközi cégcsoport hazai vállalata immár közel 30 éve végez: gyorsan, pontosan, hitelesen dolgozunk. Pénzügyileg stabil, folyamatosan fejlődő szervezetként a legkiválóbb munkaerőt alkalmazzuk, nagy hangsúlyt fektetünk a társadalmi felelősségvállalásra és a tudományos kommunikációra. Mindezt a járványhelyzetben még tovább erősítettük, még nagyobb hangsúlyt fektetve a márka képviseletére és az online csatornák használatára” – mondta Szunyogh Gábor, a vállalat marketingvezetője.

 

Ma már kevés pusztán egy jó termék

„Napjainkban már nem elég pusztán jó termékeket gyártani, a következetes márkaépítéshez etikus vállalati magatartás, transzparencia és a fogyasztók partnerként való kezelése is hozzátartozik” – emelte ki Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára arra utalva, hogy a pénzügyi stabilitás és a sikeres piaci szereplés mellett a brandépítéshez már sokkal többre van szükség.

 


Szunyogh Gábor, a WESSLING Hungary Kft. marketingvezetője szerint a Superbrands Díj elsősorban a cég kitűnő teljesítményének, a remek munkaerőnek és üzletpolitikának, valamint a kiemelkedő társadalmi felelősségnek, tudományos tájékoztatásnak köszönhető.

 

A nemzetközi laboratóriumhálózatot üzemeltető WESSLING-csoport immár közel 30 éve működő magyarországi leányvállalata azt ismerte fel, hogy a piaci tevékenysége mellett komoly társadalmi felelőssége is van a tudományos tájékoztatás, ismeretterjesztés, a kutatás-fejlesztés, a konferenciák szervezése és az oktatási együttműködések területén – teszi hozzá a marketingvezető.


„Ennek értelmében tizenöt évvel ezelőtt oktató laboratóriumot hoztunk létre az ELTE Kémiai Intézetével közösen, ahol doktoranduszok tucatjai végeztek, és számos új vizsgálati módszer született; Hungalimentaria néven tudományos konferenciát szervezünk immár közel húsz éve. 2014-től kiadjuk és szerkesztjük az Élelmiszer-biztonsági Közlemények című
tudományos szaklapot, mindkét esetben szorosan együttműködve a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal, azaz a NÉBIH-hel. A Laboratorium.hu honlapunkon immár közel 400 közérthető cikkben mutatjuk be a laboratóriumok világát, azokat a fontos vizsgálatokat, amelyek révén jobbá tehetjük mindannyiunk életének minőségét – az azbeszttől a csomagolóanyagok kioldódásán át a gyógyszerhamisításig.

 

Külön büszkeségünk a Laborkaland országos oktatási online verseny, amelynek során diákok százai jutottak be a laborba, különösen a hátrányos helyzetű régiókból. Közülük sokan ma már ennek az élménynek a hatására választották az amúgy kétségbeejtően népszerűtlen kémiát a továbbtanulás során – tette hozzá Szunyogh Gábor.

Ez a laboratórium mérte meg először – ráadásul saját kezdeményezésre és költségre – Magyarország folyóvizeinek mikroműanyag-szennyezettségét (Parányi Plasztiktalány projekt), ahogy évek óta a WESSLING vizsgálja Magyarország cukormentes tortáját, stratégiai megállapodásokat kötött több magyar egyetemmel. Továbbá olyan kutatásokban vett részt, mint a halak vizsgálatára irányuló HappyFish projekt, a bioszént forradalmasító Refertil-projekt, vagy a Gyomaendrőd várossal történt közös önkormányzati vizsgálatok.

 

 

Szakértőinket, cikkeinket a szakmai és a fősodratú sajtó az elmúlt nyolc évben több mint 1800 (!) alkalommal idézte. Tudományos, mindenki számára elérhető webináriumaink egyre népszerűbbek a Youtube-on, ezekben kollégáink mindent megtesznek azért, hogy laikusok és szakértők egyaránt hasznos információkat kapjanak a mindennapi munkájukhoz, életükhöz. Székhelyünkön (a covidos időszakot leszámítva) egymást érik a szakmai napok és konferenciák a legváltozatosabb témákban. Ezért gondolta úgy a laboratórium vezetése, hogy talán nem nagyképűség Tudásközpontnak nevezni a WESSLING magyarországi vállalatát – mondta el a marketingvezető.

Minderről a vállalat CSR-honlapján tájékozódhatnak részletesebben.

 

 

SZUNYOGH Gábor
Marketingvezető
Head of Marketing Department

WESSLING Hungary Kft.
Budapest, Anonymus u. 6.
H-1325 Budapest, Pf. 211.

Phone:+36 1 872 36 21
Mobile: +36 30 494 30 40
E-mail: szunyogh.gabor@wessling.hu
Web:  www.wesling.hu

 

 

 

Képek forrása: WESSLING

akkreditált csomagolás csomagolás-vizsgálat élelmiszer-biztonság fenntarthatóság környezetvédelem laboratórium társadalmi felelősség WESSLING Tudásközpont
.
.