Megsegítheti a járvány miatti hatalmas forgalomcsökkenésben az egyik japán catering céget a csomagolás. A repülőkön felszolgált ételeknek ugyanis van egy sajátos fogyasztáspszichológiai hatása.
Túl azon, hogy a repülőgépen praktikusan melegíthető és felszolgálható a kis dobozokban előre csomagolt készétel, a csomagok bontogatása maga is hozzájárul a repülés világához, élményéhez. Így aztán nem csoda, hogy – mint a Mandiner nemrég megírta – egy leleményes japán catering cég, a japán Nagoya Air Catering piacra dobta az utazás közben kínált ételeit. Miután a járvány lényegében kinyírta a légi közlekedést – és ezzel napi 6 ezerről 100-ra(!) csökkentette a napi ételadagok számát –, a céget most megmentheti, hogy a bentónak nevezett kis készételcsomagokra óriási a kereslet. A „repülő-gyorsételcsomagokat” online is lehet rendelni, és szupermarketekben és áruházakban is megvehetők. A Nagoya Air Catering azt is tervezi, hogy szélesíti a kereskedelmét, és kisebb boltok számára is eladásra kínálja a terméket. Sőt, az eddig csak a személyzeti menüben elérhető bagettes szendvicskínálatot is hozzáférhetővé teszi.
Nem ez az első kísérlet arra, hogy a koronavírus-járvány miatt leálló légi közlekedés világát visszacsempésszék az arra vágyók életébe. Kínában például kis helyiségeket rendeznek be – szűkös szék-térállással, laptoptartóval és persze wi-fivel – azoknak, akiknek hiányzik a zárt légterű, halk duruzsolással kísért környezet…
Összeállította: Kohout Zoltán