fbpx

A konténerdömping az ellátási láncra és az árakra is hat

Írta: Csomor Zsolt - 2021 június 15.

Világszerte érezhető a kínai konténerdömping hatása A kínai kikötőkben már olyan mértékű a torlódás, hogy az a globális ellátási láncot is megakasztja.

 

konténer hajó daru tenger

 

Akár globális inflációnövekedést is eredményezhet

Kínában újra kitört a koronavírus-járvány, ami azt is jelenti, hogy a konténerhajók feltorlódtak a dél-kínai kikötőkben. Például, a Cosco és a CMA CGM egyik teherhajójának is ki kell hagynia egy tervezett szingapúri megállót a Kínában összeszedett késések miatt. A torlódás nemcsak az ellátási lánc meglévő zavarait súlyosbíthatja, hanem a szállítási költségeket is megnövelheti.

„A késések csak további lendületet adnak a szállítási költségek növekedésének Kínában. Konténerhiánnyal is küzdünk, és az exportigény is megnövekedett. A magas szállítási költségek pedig hozzájárulhatnak a globális infláció növekedéséhez” – mondta Josh Brazil, a project44, egy ellátási láncügynökség alelnöke.

A járvány és az Ever Given hajó balesete eleve nyomás alá helyezte a globális ellátási láncot. A project44 becslése szerint egy teherhajó átlagosan 8-9 napot tartózkodik Szingapúrban, szemben a tavalyi 5 nappal – olvasható a 168.hu hírei között. A teherhajók jellemzően a sencseni Yantian kikötőben, valamint a Shekou és a Nansha kikötőkben szedik össze a késést.