Válságállónak bizonyult a barkács-szegmens

Mint arról már tavaly, a CSAOSZ őszi online szakmai konferenciáján beszámoltunk, a barkács- és hobbiüzletág a járvány okozta gazdasági-társadalmi helyzet egyik nyerteseként élte-éli túl a válságot.

 

barkács

 

A Praktiker például nemhogy a vásárlók számának megcsappanását tapasztalta, hanem nagy növekedését, hiszen a home office, a karantén miatti otthon tartózkodásban sokan előrevették a házi barkácsolási teendőiket. A megoldás az volt, hogy a gyors reagálóképesség érdekében centralizálták a készletgazdálkodást így végül kétszámjegyű növekedéssel vették az első akadályt – írtuk decemberben. A Raben nemrégiben kiadott közleménye megerősítette a trendet: miközben a sok otthon tartózkodás miatt nőtt az e-kereskedelem volumene is, a barkácsáruházak forgalma is bővült a lakosság felfutó építkezési, felújítási kedvének köszönhetően. E méretben és súlyban is extrém paramétereket produkáló szegmensben sok olyan áru van, amiknek a kiszállításához speciális járművek, eszközök és képzett személyzet szükséges. Az említett barkácsáruházlánc 20 áruházat működtet hazánkban: webshopját 2009-ben indította el, és tavaly már forgalma 10 százalékát realizálta azon a platformon.

 

Összeállította: Kohout Zoltán

barkács csomagolás e-kereskedelem járvány karantén logisztika online webshop
..