Hogyan hangzik ez: a ghánai kakaótermesztőket támogatjuk, miközben csokit eszünk. A németországi PENNY diszkont saját márkás csokoládéjával, a „Very Fair Schokolade”-val ez a valóság.
A termék és csomagolása valóban összetartoznak
Az úttörő ghánai Fanteakwa projekt révén a gazdálkodók magasabb megélhetési béreket kapnak, amelyek védik vállalkozásaikat, és biztosítják gazdasági függetlenségüket. Ugyanakkor a helyi partnerekkel folytatott fenntartható termesztési gyakorlatok nemcsak a gazdákat segítik, hanem a környezetet is óvják – olvasható a Packaging of the World oldalán.
Ezzel a szemléltető megközelítéssel a csomagolástervezési koncepció könnyen érthető: játékos formában jeleníti meg a projekt alapötletét, ugyanakkor személyes vonást is kölcsönöz neki. A csomagoláson lévő emberek ábrázolása egyértelműen jelzi, hogy ez egy olyan termék, amelyet emberek készítettek emberek számára. Ez közelebb hozza a termelési folyamatot a fogyasztóhoz, és túlmutat azon, hogy egyszerűen „termék” legyen, emberi dimenziót adva hozzá. A tiszta, érzelmes üzenetek révén a „Very Fair Schokolade” nemcsak jó ízű, hanem a szívet és a lelket is táplálja.
A csokoládé ugyanazokat az átlós vonalakat követi, mint a csomagolás, így látszik, hogy a termék és a csomagolás valóban összetartoznak.
Képek forrása: POTW
Összeállította: Csomor Zsolt