20 nap Kína
Megindult a magyar ipari termékek vasúti expressz fuvarozása Budapestről Záhonyon keresztül Kínába. A Rail Cargo Operator a Rail Cargo Hungariával együttműködésben rendszeresíti a kiemelt árufuvarozási szolgáltatást, a járat 15-20 nap alatt éri el úticélját, a Hszian ipari körzetet – közölte a Rail Cargo Hungaria az MTI-vel. A rakományok főleg Magyarországon gyártott elektrotechnikai berendezésekből, gép- és autóalkatrészekből, háztartási- és informatikai berendezésekből – beleértve a gyártási alapanyagokat is –, valamint sporteszközökből és vágószerszámokból állnak.
Hússzoros mennyiség
A Rail Cargo Group 2020 augusztusa óta hetente közlekedtet importvonatokat Kínából az ukrán-magyar határátkelőn, Záhonyon keresztül Magyarországra. Az 50 darab 40 lábas konténert továbbító irányvonatok a déli Selyemúton Kazahsztánt, Oroszországot, Ukrajnát átszelve érkeznek Budapestre, a Rail Cargo Terminal – BILK-re. A 2019-ben fuvarozott évi 330 TEU-hoz képest a Záhonyon át szállított egységkonténeres árumennyiség 2021-re meghúszszorozódott (bő 7000 TEU idén augusztusig). A Rail Cargo Group 2021 végéig a 10 ezer TEU-val számol. A Záhonyon keresztül továbbított eurázsiai konténervonatok mellett a Malaszewicze-Breszt határátkelőn keresztül közlekedtetett járatok forgalma is fokozatosan erősödik. Tovább élénkül a konténeres árufuvarozás volumene a tengeri útvonalakon is. Az adriai kikötőket, Kopert és Rijekát a budapesti Rail Cargo Terminal – BILK-kel hetente több importvonatpár köti össze, hasonlóan erősen növekszik a forgalom a görög Pireusz és Budapest között is.