Az MAN Truck & Bus 2018 vége óta dolgozik együtt a Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) logisztikai vállalattal a Hamburg TruckPilot fejlesztési és tesztprogramon.
A cél autonóm teherautók fejlesztése, és idén májusban megkezdődött a prototípusok tesztelése. A tesztek a Jakob Weets fuvarozócéggel együttműködve folynak, ami a valódi szállítási folyamataiba integrálta az önvezető járműveket, és a sofőröket is biztosítja ehhez. Az első út során a Weets sofőrje egy 40 lábas konténert szállított a vállalat termináljából a 70 kilométerre lévő Altenwerder terminálhoz.
Az úton végig a sofőr irányítása alatt volt a jármű, az autonóm rendszer csak a hamburgi terminál területén vette át az irányítást, miután egy tesztpilóta foglalt helyet a vezetőülésben. A terminál területén a teherautó teljesen önállóan navigált a lerakodás helyére, a konténer eltávolítása után pedig szintén autonóm módon tette meg a kijáratig vezető útszakaszt – írja az autotrend.hu. Németországban a Bundestag megszavazta az autonóm vezetési törvényt, így az autonóm járművek tesztelését már több területen is, például logisztikai központok közti útvonalakon is megengedi.
Messze van a nap, mikor már sofőr sem kell a szállítmányozásba?
Összeállította: Kohout Zoltán