A német Fernride (szabad fordításban „Távvezérlés”) startup technológiája lehetővé teszi a félautonóm teherautók távvezérlését. Egyszerre akár 25 járművet is vezethet az irodai szék kényelméből!
Ha kell, beavatkozik
A Fernride vállalat olyan technológiát fejlesztett ki, amely lehetővé teszi a központ számára, hogy csatlakozzon egy félig autonóm járműhöz, ha az bármilyen problémába ütközik, amivel a mesterséges intelligencia nem képes megbirkózni. Ezután a jármű irányítását a központban ülő személy – az úgynevezett teleoperátor – veszi át, aki legalább 12 kamera segítségével vezetheti a járművet, az autó környezetét mutatva.
Kép forrása: Fernride
A vállalat technológiája azt is lehetővé teszi, hogy a mesterséges intelligencia tanuljon abból, amit a távvezérlő tesz adott helyzetben. Egy ilyen teleoperátor akár 25 teherautót képes egyszerre nyomon követni és irányítani. Idővel a cég ezt a számot 50 járműre szeretné növelni.
A vállalat képviselői szerint a kikötők és az ipari üzemek ideális helyszínek lehetnek a Fernride megoldások bevezetéséhez: becslésük szerint Európában körülbelül 100 000 ember vezet ilyen helyeken teherautót. Ezek olyan járművek, amelyek soha nem hagyják el a telephelyet.
Az induló vállalkozás 7,1 millió eurót kapott a befektetőktől részvénykibocsátás keretében. A pénzt a vállalat foglalkoztatásának növelésére kell felhasználni. Az előző, 2019 eleji befektetési fordulóval együtt Fernride már 10 millió eurót nyert a befektetőktől. A Fernride-ot a müncheni műszaki egyetemen alapították. Bár a cég csak 2019 óta létezik, az alapítók azt mondják, hogy az általa bevezetni próbált technológiát egy évtizede fejlesztették az egyetemen – olvasható a trans.iNFO oldalán.
Összeállította: Csomor Zsolt