Pályázók nyertes alkotásai jelennek meg a papírpoharakon

Lezárult „Az én kávém, a mi bolygónk” dizájnpályázat, melyet a Coca-Cola HBC Magyarország a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel (MOME) közösen hirdetett meg az egyetem hallgatói között. A pályázat nyerteseinek alkotásai kerülnek majd azokra a 100 százalékban újrahasznosítható papírpoharakra, amelyek 2022 első felében fokozatosan leváltják az egyszer használatos műanyagpoharakat a vállalat melegital-automatáiban.

 

A pályázatok magas színvonala miatt a zsűri három nyertest hirdetett

A 100 százalékban újrahasznosítható papírpoharak felülete edukációs célokat szolgál majd. Az italgyártó vállalat azt szeretné, ha a fogyasztókhoz eljutna a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság fontosságának üzenete, így segítve a papírpoharak szelektív hulladékgyűjtését és újrahasznosítását, hogy a csomagolás az elsődleges felhasználást követően is a körforgás része maradhasson.

 

papír pohár ábra kép
De Jong Zsuzsanna alkotása

 

Az új papírpoharak dizájnját a MOME-val közösen meghirdetett pályázaton az egyetem hallgatói tervezhették meg.

A 10 shortlistes alkotással minden pályázó egyedi stílusban közelítette meg a fenntarthatóság és a körforgásos gazdaság témakörét: többen játékosan, akár humorral, mások interakcióra sarkalló grafikai megoldásokkal érkeztek. A szakmai zsűri a pályázatok magas színvonala miatt végül három fődíjast hirdetett – mindhárom hallgató alkotásai láthatóak lesznek jövő évtől a papírpoharakon. A három fődíjas De Jong Zsuzsanna, Mihalik Nikoletta és Gonda Soma – olvasható a Coca-Cola HBC Magyarország és a MOME sajtóközleményében.

 

ember férfi nő lámpa terem
Képek forrása: MOME

 

A zsűri szerint a három dizájnterv kiegészíti egymást, más-más célcsoportokat megszólítva egységes portfóliót alkotnak. A MOME Média Intézet hallgatói közül közel ötvenen pályáztak, közülük 10 shortlistes kapott felkérést a tényleges terv elkészítésére.

„A pályázat üzenete és a fenntarthatóság rendkívül fontos terület. Ezt a diákjaink elkötelezett és igényes, magas színvonalú munkái is visszaigazolták. Nehéz döntésen van túl a zsűri, de nagyon hálás feladat volt itt lenni, mert a többi zsűritagtól számos olyan visszajelzést hallhattam a hallgatóink munkáira vonatkozóan, ami nagy büszkeséggel töltött el” – mondta Vargha Balázs, a MOME Média Intézetének igazgatója.

 

papír pohár
Gonda Soma nyertes pályaműve

 

A hazai automata piacon kirajzolódó trend azt mutatja, hogy egyre nagyobb igény van a melegital-automatákra. Jelenleg körülbelül 14 ezer melegital-automata működik a hazai piacon, amelyekből a vállalat becslése szerint 100 milliós nagyságrendben kerülnek ki poharak, éves szinten.  A Coca-Cola HBC Magyarország több mint 1000 automatát üzemeltet az országban, ez több millió darab poharat jelent.

„A papírpoharakra való átállás minden érintett számára fontos: vállalatként mintegy 30 tonnával kevesebb műanyagot fogunk felhasználni, a fogyasztóink tudatosságra ösztönző új dizájnnal és élménnyel találkoznak a melegital-automatáinknál, a vevőpartnereink fenntarthatósági törekvéseit támogatjuk és mindeközben fiatal tehetségekkel működünk együtt a tervezés során” – foglalta össze a projekt jelentőségét Horváth Sándor, a Coca-Cola HBC Magyarország At Work vezetője, a zsűri tagja.

 

papír pohár
Mihalik Nikoletta pályázata is a nyertesek közé került

 

csomagolás dizájnpályázat italautomata környezetvédelem műanyag papírpohár papírpoharakon pohár újrahasznosítható
.
.