A GEFCO elindította az első, 41 kocsis karbonsemleges tehervonatot három hetes útjára, a szlovákiai Dunajska Strada és a kínai Xi’an között, az Új Selyemúton, amit a vállalat a fogyasztási cikkek alacsony szén-dioxid-kibocsátású szállításának lehetőségét kereső ügyfelek igénye hívott életre.
Növekszik a kereslet a klímasemleges megoldások iránt
A GEFCO a háztól házig történő szállítás során keletkező 250 tonna CO2-kibocsátást a Gold Standard minősítésű projektekbe való befektetésekkel kívánja ellensúlyozni. Továbbá, az IoT eszközökkel felszerelt vonat biztosítja a nyomon követést, a folyamatos hőmérséklet-szabályozást és a termékek minőségromlás nélküli szállítását.
Kép forrása: GEFCO
„Örömünkre szolgál, hogy régi ügyfelünkkel együttműködve indíthatjuk el első, mérföldkőnek számító karbonsemleges tehervonatunkat. A piaci kereslet növekszik a klímasemleges megoldások iránt, különösen a távolsági közlekedésben. A GEFCO-nál kiszámítjuk megoldásaink környezeti hatását, újratervezzük azokat a környezetszennyezés minimalizálása érdekében, illetve megoldásokat keresünk a fennmaradó károsanyag-kibocsátás kompenzációjára. A vasút kiváló módja a csökkentett szén-dioxid-kibocsátás elérésének” – mondta Alice Defranoux, a GEFCO vasúti szállítmányozásának vezetője.
A három hetes út – az Új Selyemúton – Szlovákiából indul Brest-Małaszewicze irányába, a lengyel, fehérorosz határra, ahol a termékek az európai vonatokról az 1,52 m széles vasúti nyomtávolságon közlekedő, orosz vagonokba kerülnek. A tehervonat ezután Fehéroroszországon és Oroszországon keresztül érkezik majd a kazahsztáni Alashankou-Dostykba, amely az eurázsiai szárazföldi híd egyik fő összeköttetése Hszincsianggal, a Kínába történő belépés csomópontjával. Az árut ezután kínai kocsikra rakják, mielőtt megérkeznének végállomásukra, Xi’an-ba – olvasható a GEFCO közleményében.
Összeállította: Csomor Zsolt