Az előző évektől eltérően, korábban indult a karácsonyi vásárlás időszaka, és a vevők biztosra mennek, a garantált vagy gyorsabb szállításért még felárat is hajlandók fizetni – állapította meg az Oracle Retail fogyasztói kutatása.
Már rendeljük a karácsonyi ajándékokat (Fotó: Pixabay)
Félnek az emberek, hogy üres marad a karácsonyfa alja
A fogyasztók továbbra is az alapján értékelik a kiskereskedőket, hogy képesek-e teljesíteni kívánságlistájukat az ünnepi szezonban – mondta Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és általános igazgatója a cég közleményében.
Az emberek a korábbinál hamarabb elkezdték intézni az ajándékvásárlást, érzik a logisztikai válság miatti bizonytalanságot. A vevők 14 százaléka többet is hajlandó fizetni a gyorsabb vagy garantált szállításért; mások pedig, 29 százalékuk, a kényelmesebb módját választják az ajándékozásnak és ajándékkártyát vesznek konkrét tárgyak helyett.
A felmérés szerint a vevői lista élén az ajándékkártyák állnak
A nők és az idősebbek 30-34 százaléka is azt mondta, hogy leginkább utalvány szeretne kapni, mely alapján már maga dönt a konkrét ajándékról.
Az elemzés szerint az európaiak 39 százaléka már megkezdte az ünnepi vásárlást, és a válaszadók 64 százaléka házhoz szállíttatja majd az ajándékokat.
Több mint 60 százalékuk úgy véli, nagyon fontos a szállítási részletes nyomon követése, mivel így biztos lehet abban, hogy időben megérkezik a rendelt áru.
A vevők 36 százaléka szerint elsősorban a gyors szállítás határozza meg, hogy kitől rendelnek, leginkább készletről, mert 27 százalékuk már azelőtt másik eladót választ, mielőtt a kiskereskedő újra feltöltené a készleteket.
Forrás: MTI
Összeállította: Barna Ferenc