A dizájn csodaszép, az elgondolás pedig maga is elgondolkodtató…
Szakrális pillanat szeszesitalra
A keresztény misztika egyik legnagyobb csodája a szentimise liturgiájában (Eucharisztia) jelenik meg: amikor az ostya és a bor a papi ima révén átlakul (átlényegül) a vallásalapító Jézus testévé-vérévé. Ministráns (kisgyerek-)koromban mindig izgalommal vártam ezt a mozzanatot: ilyenkor kellett hármat csengetnem a Mátyás-templom főoltára mögött térdepelve. Azt viszont sose gondoltam volna, hogy a krisztusi önfeláldozás spirituális pillanatát egyszer egy borosüvegen fogom viszontlátni…
Nem a részegségért, hanem az örömért
Márpedig most ez történt: Valérie Colace, a neves francia dizájner a keresztre feszített Jézus alakjával illusztrálja az egyik borgyár merlot-jának címkéjét. A kivitelezés kétségkívül míves és igényes, és bízzuk a – különféle érzelmű, világnézetű – olvasókra, hogyan ítélik meg a motívumszerepeltetés morális-teológiai nézőpontjait. Emellett nemcsak a díszítés míves, hanem a hozzáfűzött alkotói hitvallás is tükrözi, milyen irányultságú mámort tart követendőnek a művész. „Köszönöm az Eucharisztiát. Köszönjük kiontott véredet: ez ad értelmet szenvedésünknek. Köszönöm a bort: megörvendezteti az ember szívét. … Nem több bort a nagyobb örömért, egészen a részegségig, hanem több egyesülést Jézus Krisztussal a hitelesebb örömért. Ámen.”
(forrás: packagingoftheworld.com)