Rendkívül népszerű a Good Goods nevű New York-i vállalkozás borospalackokat újrahasznosító modellje. A gondosan kidolgozott rendszer elsődleges célja a hulladéklerakókba kerülő üvegek mennyiségének radikális csökkentése.
Minél több üveget visz vissza, annál nagyobb a kedvezmény
A Good Goods Amerika-szerte jelenleg 60 bortermelővel és -márkával, valamint számos kiskereskedővel együttműködésben működteti a programot. A vállalkozás saját nevével fémjelzett, szabványosított palackokat bocsát a borászok rendelkezésére, akik az italaikkal töltik meg.
Kép forrása: The Spoon
Miután a fogyasztók megitták a bort, a palackot a partnerségben részt vevő üzletek egyikébe visszaviszik, amiért üvegenként a bevásárláskor egy dollár kedvezményt kapnak. A palackok ezt követően ismét a Good Goods-hoz kerülnek, majd fertőtlenítés után újra kezdődhet a körforgás – olvasható a The Spoon oldalán és a Store Insider fordításában.
A program keretében jelenleg több mint 50 közreműködő kiskereskedőnél eddig 20 000 borosüveget adtak le vásárlók. Az üzleti modell életképességének ékes bizonyítéka, hogy a Good Goods programjához a mostanáig bevont partnerek mellett mintegy száz 100 további kiskereskedő szeretne csatlakozni.
Összeállította: Csomor Zsolt