Nagy kihívás hárul év elején a logisztikai ágazatra

Írta: Csomor Zsolt - 2022 február 01.

Addig, míg a kínai újév köszöntése a távol-keleti országban élők számára pihenést hoz, a világ többi részének viszont jelentős logisztikai kihívást. Ilyenkor ugyanis Kínában bezárnak a vállalkozások és a gyárak, a fuvarozók az alacsonyabb keresletre reagálva csökkentik a kapacitást, ami jelentősen befolyásolja a globális áruszállítási piacot. Mindezt fokozza idén a COVID-19 és a téli olimpia.

 

 

Nehezített pályán a logisztikai cégek

A kínai újév a legnagyobb ünnep Kínában, a kínai holdnaptárban a tél végét és az újév kezdetét jelképezi. Ilyenkor a kínai emberek ünnepelnek, a gyárak bezárnak, és a normális termelési szint általában négy-hat hét elteltével áll vissza.

A tapasztalatok szerint a kínai újév előtt a szállítmányozók növelik a megrendeléseket, hogy készleteket halmozzanak fel, ezért az ünnep hatása már az ünnepek előtti időszakban jelentkezik. Jelenleg a túlterhelt ellátási lánc szinte minden iparág számára kihívást jelent, és a kínai újév áruforgalmi rohama tovább fogja fokozni a felhevült logisztikai piacot.

Az ünnep egybeesik a 2022-es téli olimpiával, amelyet február 4. és 20. között rendeznek meg a kínai fővárosban, Pekingben. Bár a szállítási korlátozásokról még nem tettek közzé hivatalos közleményt, várhatóan szigorítani fogják a biztonsági ellenőrzéseket, és korlátozzák a veszélyes áruk szállítását. Ennek hatása azonban egyelőre bizonytalan.

Végül, de nem utolsósorban, a Covid megbetegedések is további fennakadásokat okozhatnak, legyenek azok útlezárások, járattörlések vagy fertőzés okozta munkaerőhiány – olvasható a DACHSER cikkében.

 

Összeállította: Csomor Zsolt