Az ékszerdobozos csomagolások dizájnja az utóbbi évtizedekben természetesen már nem követheti a közép- és újkor dús, sokszor már eltúlzott díszítéseit.
Ma már ebben is a letisztult, visszafogott, kifinomult minimál a divat. Kihívás, hogy ebben az elsőre szűknek bizonyuló mozgástérben kell megragadni a vásárló figyelmét és szépérzékét úgy, hogy a kis csomagolások ne legyenek fakók, középszerűek. Azaz egyszerre kell követni az egyszerűség, egyben a lenyűgöző varázserő elvárásait. A vizuális benyomás a választásainkat, preferenciáinkat alakító és meghatározó tényező.
Az ékszerválasztásnál a doboz az, ami az első mozzanatban megkülönbözteti, reklámozza és értékesíti a terméket, a márkát. A doboz az, ami hat az emberi érzelmekre, érzésekre. Ebből indul ki a Zpapieru lengyel formatervező, amely a Mercu ékszerkészítő számára tervezett kis kartondobozokat. A tervező, némi oximoront csempészve műleírásba, úgy fogalmaz: terveik nemtől, temperamentumtól és jellemtől függetlenül különleges, univerzális megkülönböztető vonást adnak a terméknek, amely felkelti a fogyasztók érdeklődését és figyelmét az egyedi ékszerek iránt.