A közúti árufuvarozók önköltségének egyharmad része az üzemanyag, egyharmadnyi a munkaerőköltség, a harmadik harmadot az egyéb költségek teszik ki.
Az utóbbi években és hónapokban az első két tényező folyamatosan és gyors ütemben egyre nagyobb kiadásokat jelent a szállítmányozóknak. Emellett a sofőrhiány egyre súlyosabb probléma, a meglévő alkalmazottak pályán tartása érdekében jelentős béremelésekre van szükség, ami miatt óhatatlanul emelni kell a szolgáltatás díjait is – mondta nemrég az Indexnek Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára.
A Magyar Nemzet ugyancsak a témában arról írt, hogy kormányzati beavatkozás híján, az európai áramárak gyors és jelentős növekedése és egyéb sajátosságok miatt Magyarországon továbbra is megmarad a közúti szállítmányozás elsőbbsége a vasúttal szemben. Míg az üzemanyagárak 20-25 százalékkal, addig a vasúti fuvarcégek költségeinek 20 százalékát kitevő villamos vontatási energia 2022-ben 300 százalékkal drágult.