A nagy márkák folyamatos „zöldítési” – azaz fenntartható technológiák és alapanyagok irányban vállalt – programjai folyamatosan új csomagolási megoldásokban öltenek testet. Az egyik legfrissebb ilyen vívmány a RAUCH növényi alapú csomagolása.
Termék és csomagolás természetesen
A márka tavaly ősztől Happy Day gyümölcsleveit – a Tetra Pakkal való több évtizedes partnerség révén – az erőforrások takarékos felhasználására és az energiahatékony technológiák alkalmazására alapuló dobozokban forgalmazza gyümölcsleveit. Az 1 literes csomagolások már 83, a 1,5 literesek 87 százalékban megújuló erőforrásból készülnek – jelentette be Dr. Daniel Wüstner, a RAUCH ügyvezető igazgatója és Stephan Karl, a Tetra Pak ügyvezető igazgatója közös interjújukban. Wüstner hangsúlyozta: szeretnék ökológiai lábnyomukat minél inkább csökkenteni, mind a termékben, mind a csomagolásban törekedni rá, hogy megőrizzék a természetet a jelen és a jövő generációi számára.
Karl arról beszélt, hogy a vállalat szén-dioxid-kibocsátását 2030-ra nettó nullára csökkenti, és 2050-re ugyanezt a célt tűzi ki a teljes értékláncra vonatkozóan.
Felelős erdőgazdálkodásból
A magyar piacon nemrég bevezetett Immun plusz és az Immun vital íz már kizárólag az új, növényi alapú csomagolásban kapható. A többi ízvariáció esetében is megjelentek már a polcokon az új csomagolások. A Tetra Pak a csomagoláson található FSC logó (FSC: a fenntartható és felelős erdőgazdálkodásért) garantálja, hogy a csomagolás készítésekor felhasznált faanyag rostjai kizárólag FSC tanúsítvánnyal rendelkező erdőkből és más ellenőrzött forrásból származnak.