Az utasok hajlandók a futárkodásra, vinnék a küldemény az egyik csomagpontról a másikba – összegezte a kutatás tapasztalatait a Wiener Linien, a bécsi közlekedési vállalat. E megoldás lényege, hogy 20 százalékkal lehetne csökkenteni a kiszállítással kapcsolatos üvegházhatású gázok kibocsátását.

A Wiener Linien utasait is bevonná az interneten rendelt csomagok szállításába
A Wiener Linien és a Frauenhofer Austria kutatóintézet megvalósíthatósági tanulmányt készített arról, hogy hajlandóak lennének-e az utasok a futárkodásra. A felmérésben több mint hatezren vettek részt és pozitívan fogadták az ötletet.
A küldeményeket az indulási megállóban lévő csomagpontból vennék fel az utasok, majd azt az érkezési megállóban lévő bokszba kézbesítenék.
A legtöbben reggel hat és kilenc, illetve délután öt és este nyolc óra között vállalnák a futárkodást, vagyis munkába menet és jövet. Mivel csúcsidőben szállítanák a csomagokat, csak kisebb méretűeket tudnának magukkal vinni.
Lenne igény díjazásra is
A megkérdezettek nyolcvan százalékát nem érdekli, hogy mit szállít, háromnegyedük pedig elvárna némi ellentételezést a munkáért. A Wiener Linien most azt vizsgálja, hogy mi lehetne a díjazás.
A következő fázist nyár elejére tervezték, akkor már a gyakorlatban is kipróbálnák az ötletet. A megvalósításnak azért lenne létjogosultsága, mert tavaly 113 millió csomagot rendeltek interneten a bécsiek, a pandémia egyre több embert „tanít” meg a webes vásárlásra. A fenti megoldással lényegesen csökkenthető lenne a szállítás környezeti terhelése.
Forrás: MTI