Bezárás

A kassza nélküli vásárlással a csomagolás fontosabbá válik, mint valaha

Írta: Transpack-2022/IV. lapszám cikke - 2022 augusztus 26.

Még csak nem rég hallottunk az első kassza nélküli ALDI-ról Greenwich-ben, azt jósolva, hogy hamarosan forradalmasíthatja azt, hogyan vásárolunk a boltokban a jövőben. Nem sokat kellett várni arra, hogy Magyarországon is megjelenjen az első olyan vásárlóhely, ahol az okostelefonunk segítségével a kasszánál való sorban állás nélkül, automatikusan fizethetjük ki a polcról leemelt termékeket.

Hogyan működik?

Az alkalmazott nélküli élelmiszerbolt (QuickPick) egy mesterséges intelligencián alapuló rendszer segítségével működik, ami lehetővé teszi azt, hogy az üzlet megszabaduljon a pénztáraitól és lehetővé tegye vásárlóinak, hogy mindenféle sorban állás és a kosárba helyezett termékek kódjának leolvasása nélkül vásároljon és hagyja el minél gyorsabban az üzletet.

A komplex rendszer alapját a „beléptető rendszer” képezi, amihez egy előzetes regisztrációt kell elvégeznünk a kereskedelmi egység alkalmazásán keresztül. Ezután az alkalmazás generál a fiókunkhoz egy kódot, aminek leolvasásával be tudunk jutni a vásárlói területre, pont ugyanúgy, mintha csak egy reptéri kaput nyitnánk fel vele.

Ezután a rendszer a boltban elhelyezett kamerák segítségével követ minket és figyeli, hogy miket emelünk le a polcról. A leemelt termékek automatikusan belekerülnek egy „virtuális kosárba” és ha azokat nem helyezzük vissza a helyükre, a boltból való „kicsekkoláskor” automatikusan levonásra kerül a számlánkról az így megvásárolt termékek ellenértéke.

A pénztár nélküli üzletek számos előnyt hozhatnak el a kiskereskedelem piacára. A pénztárak megszüntetésével értékes helyet takaríthatnak meg az üzletek, a személyzet sokkal hasznosabb és kényelmesebb feladatokat láthat el, pl. az ügyfelek udvarias és segítőkész fogadása.

A csomagolás fontosabbá válhat, mint korábban valaha

Számos kutatás foglalkozik azzal a témával, hogy az automatizált kiskereskedelem befolyásolhatja és akár meg is változtathatja szokásainkat azzal kapcsolatban, hogyan választunk ki egy adott terméket. A termékcsomagolás fontosabb lehet, mint eddig valaha, hisz csökken annak a lehetősége, hogy egy bolti alkalmazottól segítséget kérjünk egy adott termék kiválasztása során.

A vásárlókkal kommunikáló intelligens csomagolás

Az okoscsomagolások alkalmazásával könnyedén kiküszöbölhetik a márkatulajdonosok a kommunikáció hiányából fakadó problémát, hisz az okos vagy intelligens termékcsomagolások attól különlegesek, hogy egy olyan speciális nyomtatott kód található rajtuk, melyet valamilyen okos eszközzel beolvasva további kommunikációs vagy interakciós élmény nyújtható a fogyasztók számára. Segítségükkel mélyebb benyomást gyakorolhatunk a vásárlókra, akik nagyobb eséllyel köteleződnek el a márka iránt a jövőben. Erre jelenleg a legelterjedtebb megoldás az ún. QR (Quick Response) kódok használata. Részletek a videóban: