fbpx

Szilveszter másnapjára szól ez a szenzációs csomagolás

Írta: Kohout Zoltán - 2022 december 31.

A Z-generációs fiatalok életmódja – akár jó ez, akár nem – nagy piac a különféle élelmiszer-kiegészítőket gyártó cégek számára. És izgalmas kihívás a csomagolástervezőknek, hogy vonzóvá tegyék az árut a… mondjuk úgy: ’fáradt’ fiatalok számára egy átbulizott szombat éjszaka után.

A JUZTLAB egy sanghaji székhelyű egészségügyi és wellness márka, amely funkcionális termékekre összpontosít. Céljuk, hogy a tradicionális kínai gyógynövények hagyományos értelmezésén túl növényi alapú funkcionális termékeket készítsenek a mindennapi jólét érdekében. Egyik első ilyen terméküket, a JUZT DRINK Herbal Hangover Candy – vagyis szabad magyar fordításban másnapra való gyógynövényes nasi – a JUZTLAB és a Zhejiang Egyetem közösen fejlesztette ki. A másnaposság kellemetlen hatásait eltüntetni hivatott gyógynövénymix célvásárlói a Z generációhoz tartozó fiatalok.

A tervezés során kulcsszavakként a space/functional/mode – azaz tér, funkcionalitás, divat – fogalomvilágát használták. A repülőgépipari gyorsétel-féleségek ihlették a külső csomagolást, amely vákuumban őrzi a termék minőségét, sérülésmentességét. A neon színű pántok, matricákkal a cyber-korszak fiataljait más, például a sporthoz kapcsolódó termékkörökön is megszólítja. A gyógynövényes cukorkákat tartalmazó, belső fémdoboz kialakításához a márka IP képének szkennelésének és betöltésének vizuális elemeit használják, hogy a fogyasztók felfigyeljenek az új márkára. A csomagolástól azt várják, hogy nemcsak termékcsomagolásként használják. Szánnak neki egy divatpárosításos funkciót is: a tasak vagány kiegészítő lehet más, a fiatalos életmódhoz kapcsolódó termékek tárolásában is.