Ha nem ez a világ legfelforgatóbb borosüveg-címkedíszítése és a legszellemesebb boros parafa hátizsákja, akkor semmi…
Híres gasztro- és borút ihlette
Az egyik leghíresebb portugáliai borút és gasztronómiai desztináció a Nacional 2. A 738 kilométeres élményútvonal – ami egyben a világ egyik legszebb motorkerékpáros útja – most új ihlettel mutatkozik meg egy eredeti, környezetbarát – de leginkább kirobbanóan innovatív dizájnban. A Macreativeagency reklámügynökség CPACK-je a Nacional 2 egy csaknem 100 kilométeres szakaszára utal, a N2 Lamego 96 nevű borokra. A bormárka 3 palackjának címketervének kidolgozása volt a feladatuk, ám a csapat többet fejlesztett és alkotott, mint egy egyszerű csomagolás: kidolgozott egy szállítási koncepciót és egy új terméket.
„Sokrétű, vonzó tiszteletlenség”
A három különféle borhoz készített képi illusztrációt érezték a folyamat legegyszerűbb részének. Minden címke egy kis történetet, egy élményt, egy pillanatot örökít meg. A grafikai egyensúly, a tájak, a kromatikus paletta felhívás arra, hogy induljunk útnak, és élvezzük a borok kóstolási élményét.
A szállítódoboz már nehezebb falatnak bizonyult, s kidolgozása egy évig tartott. A folyamat során a kreatív csapat már megkérdőjelezte a motoroskerékpár mint meghatározó és kizárólagos profil jelenlétét. Az egyik palackon kisbuszos kirándulók, a másikon versenykerékpárosok láthatók. Emellett az N2 Lamego 96 CPackhez Portugáliában gyártottak újrahasznosított parafából, valamint kézzel gyártott bőr kiegészítőket. A szakma úgy értékeli a Macreativeagency tervet, mint az „ergonómia, a sokrétű funkcionalitás, a tiszteletlen dizájn” olyan keverékét, amivel szemben nem lehet közömbösnek maradni. A jól szigetelő parafa hordozódoboz megtartja a palackokat, vagyis a bort a kívánt hőmérsékleten, sőt, „borospincévé” alakítható a pikniken, teteje pedig konyhai kiegészítőként szolgálhat az asztal szépítésére tálaláskor.
(Forrás: Packagingoftheworld)