Ízletes és kiváló minőségű kekszeivel a Crumbl a leggyorsabban növekvő kekszgyártó az Egyesült Államokban. A jellegzetes rózsaszín csomagolás is hozzájárult ahhoz, hogy a márka szenzációvá váljon a közösségi médiaplatformokon.
Több mint 6 millió követője van a TikTok-on a utahi székhelyű vállalatnak, és több mint 3 millió az Instagramon –ez egyértelműen bizonyítja, milyen nagy hatással lehet a márkaépítésre a csomagolás. „Üzleti modellünk alkalmas a közösségi médiában történő tartalomkészítésre. Dobozaink egyszerűen megragadják a szemet a formájukkal, megjelenésükkel és dizájnjukkal” – mondta Katie Dunn, a Crumbl beszerzési menedzsere. A híres rózsaszín dobozokat a cég társalapítója, Sawyer Hemsley még főiskolás korában tervezte, ezért most frissítésre szorultak. A Crumbl továbbra is a megszokott márkadizájnban szerette volna bemutatni frissen sütött süteményeit, de gazdaságosabb és környezetbarátabb módon. Ezért egy évvel ezelőtt a Crumbl a Metsä Boardhoz fordult olyan megoldásokért, amelyekkel csökkenteni lehet a költséget és a hulladék mennyiségét, miközben a márka hatalmas vonzereje is megmarad a közösségi médiában.
A Metsänak megvolt a válasza: az élelmiszeripari minőségű, diszperziós bevonatú MetsäBoard Prime FBB EB barrier karton, amely jobb zsír- és nedvességvédelmet biztosít a kiváló minőségű Crumbl süteményeknek a szállítás és a bolti értékesítés során.
Heti több millió csomagolt sütemény
Másik előnye az anyagmegtakarítás volt, amit a Metsä Board diszperziós bevonatú barrier kartonja tett lehetővé a korábbi Crumbl dobozokhoz képest. Ezzel pénzt takarított meg a vállalatnak, és megfelelt a fenntarthatóbbá válásra irányuló törekvéseinek, miközben megőrizhette jellegzetes rózsaszín dizájnját.
Geoff Petty, a Metsä Board értékesítési vezetője
„Hetente több millió sütit adunk el, ami több százezer doboznak felel meg. A Metsä Board lehetővé teszi számunkra, hogy spóroljunk a csomagolóanyagon, így lényegesen kevesebb hulladék keletkezik. Tehát a döntés kézenfekvő volt” – mondta Dunn.
Geoff Petty, a Metsä Board értékesítési vezetője szerint a Crumbl a Metsä Board barrier kartonjának használatával mintegy 32%-kal tudta csökkenteni az anyagfelhasználást. További előnye, hogy a MetsäBoard Prime FBB EB használatával nincs szükség műanyagra. Az anyag 100 százalékban újrahasznosítható, emellett nagyon könnyű védelmet biztosít a zsírállóság érdekében. Ez azért hasznos, mert a sütemények csomagoláskor még melegek.
A barrier karton olyan védőréteggel rendelkezik, amely a szállítás során távol tartja a nedvességet a Crumbl süteményektől. A dobozok egy, négy, hat vagy tizenkét süteményt tartalmaznak, és minden dobozon egyforma a híres rózsaszín is, amiről a Metsä Board precíz minőségellenőrzése gondoskodik.
Gyors, fenntartható növekedés
Hemsley unokatestvérével, Jason McGowannal együtt 5 évvel ezelőtt alapította a Crumblt. A Utah állambeli Loganban található egyetlen üzletből, ahol az egész kezdődött, mára több mint 500 üzlethelyiség nőtt ki az Egyesült Államokban. Havonta további 40–50 üzletnyitást terveznek országszerte.
Hemsley és McGowan felismerte, hogy mi az, ami jól rezonál a Z generációra, és felépítette a márka profilját a közösségi médiában. A márka üzenetének része volt a Crumbl környezeti felelősségvállalása.
„Amikor a Sawyer hallott a Metsä Boarddal való együttműködés lehetőségéről, esélyt kapott arra, hogy jelentősen csökkentse a hulladék mennyiségét. Ez nagyon fontos számunkra. Ki akartuk venni a részünket a munkából, és ez volt az egyik fő tényező abban a döntésben, hogy a Metsä Boardra bízzuk klasszikus rózsaszín csomagolásunk gyártását” – magyarázza Dunn.
Jó együttműködés
A Crumbl számára fontos a csomagolás, mivel a kekszek igen nagyok – majdnem akkorák, mint egy CD. Emellett édesebbek, mint a legtöbb ínyenc márka, és több tejcsokoládét és vajkrémmázat tartalmaznak, mint a versenytársaik.
A sütiket melegen vagy hidegen is lehet fogyasztani. A Crumbl hetente 4–5 különböző ízesítésű cookit készít, a klasszikus tejcsokoládé chipstől kezdve, az egzotikusabb fajtákig, mint például a Banana Cream Pie.
A Crumbl sütikhez többféle módon is hozzá lehet jutni: üzletben, helyi futárszolgálatokon keresztül, útmenti elvitelre, az egész Egyesült Államokra kiterjedő postaküldő hálózaton és vendéglátáson keresztül. A kekszek biztonságos csomagolása kihívást jelentett a Metsä Board számára, de a Crumbel-lel való együttműködés többet jelent, mint egy egyszerű üzleti kapcsolat.
„Ez olyan valódi partnerség, amely túlmutat a kekszek csomagolásán. Mi számíthatunk a Metsä Board szakértelmére. Amikor együtt dolgozunk egy kartonbeszállítóval, fontos, hogy a csomagolóanyag minden hónapban valóban eljusson hozzánk. Az ellátási láncban nem voltak fennakadások. Csomagolás nélkül nem lehet sütiket eladni, így nagy megkönnyebbülést jelent az a tudat, hogy a háttérben elegendő kartonnal rendelkezünk” – magyarázta Dunn.
Forrás: Metsä Board Fachmagazin, 2022 Winter | Szöveg: Michael Hunt | Fotók: Crumbl Cookies | Fordította: LUPE Magazin