fbpx

Top 5 hűsítő italcsomagolás a forró nyári napokra

Írta: Transpack-2023/III. lapszám cikke - 2023 június 19.

A frissítő italok a forró nyári mindennapok elengedhetetlen hozzátartozói. A megszokottakhoz képest számtalan rendhagyó és izgalmas megjelenésbe öltöztetett hűsítővel találkozhatunk mind a boltok polcain, mind pedig a Packaging of the World gyűjteményében.

Kulcsfontosságú a vonzerő és a megkülönböztethetőség

A hagyományos és mindenki számára felismerhető italok között lapulnak az igazi kincsek, melyek megjelenésükkel a vásárló kosarába kívánnak ugrani. Természetesen a tervezés elsődleges szempontja ezen termékeknél is a védelem, illetve a márka értékeinek kommunikálása. Azonban számos egyéb szempont is elengedhetetlen a termék és márka sikerhez való juttatásához. A vonzerő és megkülönböztethetőség az egyike a kulcsfontosságú tervezési szempontoknak, amely ahhoz szükséges, hogy a végtelen márkák között is felismerhető, kiemelkedő és vonzó legyen az adott termék. Ennek érdekében célszerű élénk színeket, grafikát és feltűnő tipográfiát alkalmazni, melyek segítenek a terméket kiemelni a polcon, ezáltal elérve a fogyasztó figyelmét. Nem elhanyagolható a funkcionalitás szerepe sem, ezért fontos a kényelem és a praktikum a termék használatkor, legyen szó a könnyű felbontásról vagy az egyszerű hozzáférhetőségről, fogyasztásról, mivel ezek hozzájárulnak a fogyasztói élményhez.

Amikor a csomagolás grafikai tervezésére kerül a sor, elengedhetetlen a márkaüzenet és a fogyasztó számára fontos információk megfelelő módon való átadása, megjelenítése. Ez magába foglalja a márka történetét, összetevőket, allergén információkat, tápanyagtartalmat és az esetleges speciális jelöléseket, tudnivalókat. Az egyértelműség és a könnyű olvashatóság kulcsszereplői a fogyasztók tájékozódásának és a döntésének.

Tengerparti házikók ihlette csomagolás

Egyre jelentőségteljesebb szerepet tölt be mind a napjainkban és a csomagolástervezésben is a fenntarthatóság, amely szinte bármilyen termék csomagolásáról legyen szó, beilleszthető a tervezési folyamatokba. A Packaging of the World véget nem érő listája megszámlálhatatlan csomagolást rejt, melyek közül most néhány kiemelkedő italcsomagolást ismerhetünk meg.

üdítő
Tengerparti házikók ihlették a BRIGHTON SODA DRINKS italmárkát

A francia Studio Blackthorns munkatársai egy napsütéses reggelen felfedeztek néhány szemrevaló házikót a tengerparton, melyek megihlettek egy konceptuális italmárkát. Így szüle­tett meg a BRIGHTON SODA DRINKS. Az ötlet alapján létrehoztak egy 10 termékből álló probiotikus üdítőitalokat tartalmazó termékcsaládot. Minden egyes termék különböző ízesítést kapott, amelyhez egyedi megjelenés és számozás párosul a házaknak megfelelően. A márkához az 1921 BrightonLife Saving Club logóját használták (mivel a brightoni tengerparton találhatóak a fürdőházak), mely vintage stílust kölcsönöz a megjelenésnek, illetve jellegzetes tipográfiával és számozással egészítették ki a csomagolás grafikáját. Az alkalmazott betűtípus apró kialakításai a viktoriánus esztétikai jegyekre emlékeztetnek, melyek a házak építészeti stílusára és korára utalnak vissza. Nem mindennapi megjelenésükkel azonnal magukra hívják a fogyasztói figyelmet, illetve játékosságukkal és egyediségükkel kíváncsivá teszik a vásárlókat.

A 19. század végén a Bayside városában található Brighton volt Melbourne legkedveltebb és leglátogatottabb tengerparti úti célja, melynek 17 kilométer terjedelmű partszakasza húzódik a Port Phillip öbölből. A Dendy Street Beachet a Brightonban található fürdőházak tették ikonikussá, híressé és kulturális értékké. Jóval több mint egy évszázaddal ezelőtt épült a látványosság, válaszul a viktoriánus erkölcsi és tengerparti fürdőzésre. A fürdőházak közül 82 a mai napig változatlanul fellelhető a partvidéken, melyek megőrizték a klasszikus viktoriánus építészet jellegzetességeit, kiegészülnek művészi és színekben gazdag díszítésekkel. Ezeknek a jellegzetes díszítéseknek köszönhetően a házak már messziről észrevehetők a brightoni tengerparton.

Egyszerre természetközeliés merész megjelenés

A lista következő tagja az inkább almaboráról, mint üdítőitalairól híres Cornish Orchards. A gyártó korábbi dizájnja már-már túl kényelemközelinek bizonyult, így a Thirst Crafthoz fordultak egy új csomagolás reményében.

A márka szellemiségéhez, az általuk képviselt tulajdonságokhoz és teljes mértékben természetes és nagyszerű ízeikhez igazodva a Thirst természetközeli, egyben merész külsővel állt elő. A már megszokottnak tekintett túlrészletezett botanikus illusztrációk helyett a termékek összetevői játékos és egyszerűbb stílust képviselve jelennek meg a dobozokon. Így szemmel láthatóbbak az ízesítések, viszont a stílusukat tekintve összhangban lévő italok felismerhetően egy márkát képviselnek. A színek és illusztrációk mellett fontos szerepe van a tipográfiának is. Kézzel rajzolt betűi természetes és kézműves jelleget kölcsönöznek a grafikának, míg a harsány színek találkozásai feltűnő márkablokkoló hatást hoznak létre a bár mögötti vagy a boltban lévő polcokon. A végeredmény egy megjelenésével kiemelkedő termékcsalád lett, amely a gyümölcsöskert frissességét tükrözi.

üdítőital
Természetközeli, egyben merész külsővel jelentek meg a Cornish Orchards üdítőitalai

Zenelejátszót formálócsomagolás

A játékos almabort hasonlóan izgalmas termékcsalád követi a sorban, mégpedig a Dalston’s Soda. Az angol B&B stúdió a Dalston’s Soda-val együttműködve hozta létre a márka új, ízekre jellemző külsővel rendelkező szállítási és e-kereskedelmi csomagolását, amelyek tökéletesen hangsúlyozzák és megerősítik a „üdítőital lélekkel” szlogen márkapozícióját. A dobozok elősegítik a márka iránti szeretet kialakulását, miközben új fogyasztókkal ismertetik meg az általuk képviselt értékeket és a márka személyiségét.

Dalston’s Soda
A különböző ízekre jellemző külsővel jelent meg a Dalston’s Soda

A tervezés során kitűzött cél alapján olyan szempontokat állítottak fel, hogy hangsúlyozhassák a szállítói hasznosság, a kívánatos és megosztható dizájn kombinációját, miközben támogathatják a márka közösségét, ami segítségül szolgálhat a Dalston’s értékesítésében. Az elkészült csomagolás teljes egészében hullámpapír lemezből készült, amely összhangban áll a márka fenntarthatósági értkékeivel és az „A Plastic Planet” (egy jótékonysági szervezet, amely a műanyagmentes szupermarketekkel foglalkozik) iránti elkötelezettséggel. Mindemellett előnyös tulajdonságai elősegítik a termékek védelmét a szállítási körülményekkel szemben.

Mitől lett unikális? A zenelejátszók ihlette dizájn a márka közösségközpontúságát hangsúlyozza, illetve a zenei és kulturális eredetét tükrözi. A márka a kelet-londoni Hackneyben található Passing Clouds-ban kezdte meg működését egy kultúrában gazdag helyszínen, és a dizájn igazi nosztalgia érzésével tiszteleg e történelmi helyszín előtt.

A zenelejátszót formáló csomagolás ráerősít a Dalston’s kézműves jellegére. Bizonyítja, hogy a piacon a versenytársak között ő a „menő” szereplő, miközben folytatja útját a niche indulástól, a nemzetközi felemelkedésig.

Egy csomagolás, ami inspiráló módon mutatja be az összetevők erejét

A B&B stúdió nemcsak a Dalston’s Soda-val nyerte le a Packaging of the World figyelmét, hanem a Firefly projtekjei is felkerült a sikerlistára.

A B&B stúdió a limitált kiadású Superfly palackokhoz készítette el a botanikus ihletésű márkanévvel rendelkező Firefly családot. A Superfly limitált kiadású palackok sikerét követően egy botanikus keveréket álmodtak és valósítottak meg Mr. Lyan-nel, a híres mixológussal együttműködve, melyhez a Mr. Lyan Studio előkelő márkát hozott létre.

Firefly termékcsalád
Limitált kiadású, botanikus ihletésű Firefly termékcsalád

A kifinomultabb, előkelő identitás felé való elmozdulás érdekében a B&B stúdió gazdagabb tónusokkal bővítette a Firefly termékcsalád meglévő színpalettáját, és komolyabb nyelvezetet vezetett be, hogy a márka kiemelkedjen a versenyképes üdítőitalok kategóriájában.

A fogyasztókat arra ösztönzi, hogy kísérletezőbbek legyenek italaikkal.

Minden új palack olyan fogyasztási javaslatokat ajánl, melyek egy-egy botanikai alapú koktél keverését teszik lehetővé az adott Firefly itallal, de önmagában is felnőttebb üdítőitalként modern kifinomultságot kínál.

Ez a limitált kiadás egy ugródeszka. Shaun Bowen, a B&B stúdió kreatív partnere azt mondta, hogy a limitált példányszámú palackok lehetőséget adnak a márka számára, hogy új határokat fedezzen fel, és tesztelje a „vizet” a fogyasztóival, mielőtt szélesebb tengerre hajózna – különösen akkor, ha az új dizájn eltér a régóta ismert megjelenéstől, érzéstől és ízektől. A limitált kiadású Superfly palackok gyönyörűen részletezett illusztrációi nagy visszahangot váltottak ki a fogyasztói körökben, elmesélve a márka történetét kevés szöveggel alátámasztva, ugyanis a botanikai keverékek megragadták a lényeget a természetes jóság merész ábrázolásával.

Sarah Brooks, a Firefly italok marketing osztályának vezetője úgy fogalmazott, hogy a Firefly márkát az első naptól kezdve az az elkötelezettség határozta meg, hogy kizárólag természetes kivonatokat használjon, finomított cukrok vagy mesterséges összetevők nélkül. A B&B stúdió olyan új identitást hozott létre, amely világosan, gyönyörűen és inspirálóan mutatja be az összetevők erejét, merész látványvilággal és szemet gyönyörködtető színpalettával, amely kiemelkedik a versenytársak közül az egyre forgalmasabb felnőtt üdítőitalok kategóriájában.

A Firefly termékcsalád középpontjában mindig is a botanikai keverékek álltak, amelyek a természetből merített merész ízeket adják. A frissítő, természetes kivonatok iránti elkötelezettség tükrözésére a B&B stúdió új vizuális márkaidentitást mutatott be, amely a botanikai anyagokat a márka szívébe helyezte, és az összetevők tisztaságát ünnepelte a vintage botanikus könyvekből származó részletes illusztrációkon keresztül.

Felkelti az érdeklődést, elnyeri a vásárlók figyelmét, és hűséget vált ki

A Somersault az előzőkhez hasonlóan angol ital, melyet a Denomination készített. Napjaink kifejezésével élve az „instagram-kompatibilis” új italmárka, a Somersault betört a felnőtteknek szánt üdítőitalok növekvő piacára.

A felnőtt üdítőitalkategória óriási növekedési területté vált világszerte, mivel egyre több fogyasztó keresi az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú, de közben felnőtt ízprofilokkal rendelkező termékeket. A lassú főzésű italokkal foglalkozó startup, a Somersault felfigyelt a jelenségre, hogy mekkora igény mutatkozik az egészséges opciókra, melyek megszólítják azon „stílustudatos” embereket, akik kevesebb alkoholt szeretnének inni, de nem kívánják növeli a cukorfogyasztásukat.

üdítőital
A Somersault betört a felnőtteknek szánt üdítőitalok növekvő piacára

A Somersault felkeresésére a Denomination olyan márkát és csomagolást készített, amely esztétikailag jellegzetes, törekvő és emlékezetes, és a bár- és kávézótulajdonosok is szívesen kiállítanák, mint „művészet a polcokon”.

A Denomination csapata erős grafikai megközelítést dolgozott ki, amely nagyszerűen kiemelkedik a polcról, méltó a pult feletti kiállításra, és egyértelmű fajtadifferenciálást biztosít. A márkaidentitás merőben távol marad a klisés természetes és organikus dizájnjegyektől. Ehelyett a prémium kézműves italok piacát keresi, ami értékeli a divatos, egyben egészséges lehetőséget.

A kortárs pasztellszíneket úgy választották ki, hogy azok tükrözzék a márka szerves összetevőit és jótékony hatásait. A dizájn a palacknyakakon is visszhangzik, hogy tovább fokozza a feltűnést, és lehetővé tegye a minimalista megközelítést a fő címkén. Végül egy erős, egyedi emblémát, bevonat nélküli papírt és díszítéseket használtak a márka prémium pozíciójának megerősítésére. Egyediségének titka, hogy bemutatja, hogy a kortárs dizájn és identitás pozitív fordulattal megbontja a felnőtt üdítőitalok kategóriáját.

Az üdítőitalok grafikája kiemelkedő szerepet játszik a termék sikerében és a fogyasztókhoz való hatékony eljutásában. A tervezés során a kreativitás és a szakértelem összefonódik, hogy olyan csomagolást hozzanak létre, amely felkelti az érdeklődést, elnyeri a vásárlók figyelmét, és hűséget vált ki. Az egyedi és felismerhető dizájn segít a termék megkülönböztetésében a polcokon, valamint segíti a márkaidentitás kialakítását és erősítését. Az összetett vizuális elemek, színek, betűtípusok és a logók kombinációja olyan vizuális nyelvet teremt, amely azonnal azonosíthatóvá teszi a terméket a fogyasztók számára.

Az üdítőitalok grafikájának tervezése tehát nem csupán esztétikai kérdés, hanem stratégiai döntés is.

Pente Szilvia