fbpx

Csomagolás, amikor a marketinges előző életében mérnök volt

Írta: Sándor Ildikó - 2023 október 31.

Az oroszországi Brjanszki Tejüzem a Milgrad üzletlánc beszállítója. A sajátmárkás termékeinek költséghatékony, mégis figyelemfelkeltő csomagolására talált megoldást Vera Zvereva orosz művészeti igazgató, a dizájn megálmodója.

A tejpiac az FMCG élelmiszeripari termékek struktúrájának több mint 22%-át foglalja el, ezért a tervező olyan egyedi dizájnt akart létrehozni, amely annyira figyelemfelkeltő, hogy segíteni tudja az eladást. A csomagolás egyébként a 2021-es Red Dot Dizájn díjat is elnyerte.

Így néz ki az új csomagolás

tejcsomagolás
A tervezőt a saját macskája ihlette

A magával ragadó dizájn számos polcos megjelenítési lehetőséget kínál

A csomagolás fő motívuma egy imádnivaló kék macska, amely áthalad a dobozon, és ezzel különböző képeket hoz létre a doboz elforgatásával. „A macska érdeklődéssel néz a fogyasztóra, játszik, kinéz vagy megdermed épp a várakozásban.” – írja honlapján a Display márkaügynökség.

„Bár a koncepciót Brunhilde, művészeti vezetőnk és a koncepció szerzője, Vera Zvereva macskája ihlette, a macskatulajdonosok saját kedvencük viselkedésére is ráismerhetnek az illusztrációkon” – áll a tervezési projekt leírásában.

A tervezők kezdetben három különböző aspektusból közelítették meg a feladatot, más-más célközönséget megcélozva. Az első egy ráncfelvarrott, az eredetivel összhangban lévő arculat volt, a másodikat inkább technológiainak, nagyvárosi, letisztult stílusnak nevezte a tervező, míg a harmadiknál az érzelmi megközelítés volt a fókuszban.

tejcsomagolás
Az ügynökség eredetileg három lehetőséget javasolt

tejcsomagolás
A teljes termékcsalád macskás arculatot kapott

Videó a macskás csomagolásról:

És ha már tej és kreativitás, nézze vissza korábbi cikkünket, mikor egy tőgyet formázott a dizájner: Jól látja, ez egy tehéntőgy. Szinte.