Az energiaellátás és a költségoptimalizálás a legfontosabb szempontok a villamosított gépjárműflották számára, amelyeket 2024-ben prioritásként kell kezelni. Iparági vélemény szerint, mind a makrogazdasági, mind az ágazati kihívások akadályokat jelenthetnek az ilyen típusú flották számára ebben az évben.
Az inflációs ráta alakulása és a recessziótól való félelem, a megfelelő töltési infrastruktúrával kapcsolatos fenntartások, a villamosításhoz szükséges beruházások mértéke, valamint egy robusztus villamosítási terv kidolgozásának és végrehajtásának gyakorlati szempontjai foglalkoztatják majd leginkább a flottakezelőket az idei évben. A flottájuk villamosítására törekvők aggodalmát még az is tetézi, hogy 2030-as céldátumról 2035-re halasztották az új ICE-autók és kisteherautók (vagyis a belső égésű motorral rendelkező gépjárművek) eladásának betiltását.
Iparági vélemény szerint, elengedhetetlen, hogy a flották felismerjék, hogy ezek a kihívások nem vonhatnak le a villamosítás által kínált hatalmas lehetőségeket és a mostani kezdés előnyeiből.
Az átgondoltan megvalósított elektromos flották energia- és karbantartási költségeket takaríthatnak meg. Az elektromosítás és a digitalizálás emellett hatékonyabb működést tesz lehetővé, ami alacsonyabb költségeket és magasabb haszonkulcsot tesz lehetővé a mai dízelflottákhoz képest.
Azok a flották, amelyek ezt most felismerik, a következő két évben fejlesztéseket hajtanak végre, előnyt szereznek versenytársaikkal szemben.
Az áramellátás, a költségoptimalizálás és az elektromos járművekhez kapcsolódó szakképzettség fejlesztése azok a kulcsfontosságú tényezők, amelyeket a flottáknak 2024-ben prioritásként kell kezelniük.