fbpx

Radar Predict ütközés-előrejelző biztonsági technológia

Írta: Czékus Mihály - 2024 január 17.

A Brigade Electronics piacra dobta a Radar Predict – a BSIS (Blind Spot Information System) ütközés-előrejelző biztonsági technológiát, amelyet kifejezetten a kerékpárosok védelmére terveztek a nehéz tehergépjárművekkel való ütközésekkel szemben. A termék hivatalos megjelenése előtt már pozitív visszajelzéseket kapott a vásárlói próbák során. A mesterséges intelligenciát (AI) használó Radar Predict olyan adatok elemzésével figyelmezteti a vezetőt az esetleges ütközésekre, mint a jármű sebessége és iránya, valamint a közelben lévő kerékpárosok. A rendszer a speciálisan kialakított algoritmus segítségével figyelmezteti a járművezetőket, ha kerékpáros a lehetséges ütközési zónába kerül. A nagyméretű járművekkel, például nehéz tehergépjárművekkel kapcsolatos incidensek, sokkal nagyobb valószínűséggel bizonyulnak végzetesnek, mint például kisteherautók esetén.

teherautó
A vezető csak akkor kap figyelmeztetést, ha egy kerékpáros belép az észlelési zónába és potenciális ütközésveszély áll fenn

A kerékpárosok és a nehéz tehergépjárművek közötti ütközések nagy része azért következik be, mert a kerékpárosok a gépjárművezető által, a fülkéből nem érzékelhető holttérbe kerülnek. A Radar Predict kiterjeszti a nehéz tehergépjárművek vezetőjének járművön kívüli érzékelő képességét egyetlen kettős radaros egységen keresztül, amely a jármű közeli oldalára van felszerelve, hogy teljes oldalfedést biztosítson, beleértve a pótkocsi egységet is. Az utánfutó „felderítési mód”-ja észleli, hogy a jármű fel van-e szerelve pótkocsival vagy sem és így megakadályozza a téves riasztásokat. A vezető csak akkor kap figyelmeztetést, ha egy kerékpáros belép az észlelési zónába és potenciális ütközésveszély áll fenn. A rendszer vizuális és akusztikus riasztásokat ad ki az ütközésig fennálló idő alapján, értesítést küld az első észleléskor és sürgősebb figyelmeztetéssé fokozza, az ütközési veszély növekedésével.

A Radar Predict fő jellemzői a következők: 180 fokos kerékpáros oldalérzékelés és 4,5 négyzetméteres érzékelési terület 46 méteres hosszúságig. A rendszer kompatibilis mindenféle alváz kialakítású nehéz tehergépjárművel és automatikusan aktiválódik, amikor a jármű kanyarodik.