fbpx

Ideiglenes Euro7 megállapodás

Írta: Czékus Mihály - 2024 január 22.

Az EU Tanácsa és az Európai Parlament ideiglenes megállapodást kötött az Euro 7 kibocsátási határértékek támogatásáról, amelyek kevésbé szigorúak az elsőként javasoltnál.

Az új rendelet megfelelőbb szabályokat állapít meg a járművek kibocsátására vonatkozóan és célja, hogy tovább csökkentse a közúti közlekedésből származó szennyezőanyag-kibocsátást. Most először egyetlen jogi aktusban szabályozza a személygépkocsikat, a kisteherautókat és a nehézgépjárműveket. Az új, ideiglenes megállapodás megtartja a személygépkocsikra és kisteherautókra vonatkozó Euro 6 kibocsátási határértékeket, de csökkenti a buszokra és a tehergépkocsikra vonatkozó határértékeket. Emellett határértékeket vezet be a fékek által kibocsátott részecskékre vonatkozóan (például az elektromos járművek esetében), valamint az élettartamra vonatkozó követelményeket állapít meg. A nehéz tehergépjárművekre vonatkozó határértékek csökkennek, a vizsgálati feltételek pedig kismértékben módosulnak a különféle szennyező anyagokra vonatkozó szigorúbb határértékekkel, beleértve az Euro VI-ban nem szabályozott szennyezőanyagokat is, például a dinitrogén-oxidot (N2O).

Ideiglenes megállapodást kötött az Euro 7 kibocsátási határértékek vonatkozásában.