A DS Smith több mint 1 milliárd darab műanyag csomagolóanyagot cserélt le – a 2025-ös céldátumhoz képest 16 hónappal korábban –, együttműködve a világ legikonikusabb FMCG márkáival. Ezzel jelentős fenntarthatósági mérföldkőhöz ért a fenntarthatóbb csomagolási megoldások egyik nemzetközi vezető szállítója.
Magyarország döntő szerepet játszott az eredmény elérésében
2024 májusáig a DS Smith több mint 1,2 milliárd darab műanyagot váltott ki csomagolási megoldásaival nemzetközi szinten, a kitűzött cél előtt 16 hónappal.
Az eredmény a DS Smith A jelenben a jövőért fenntarthatósági stratégiájának részeként 2020-ban létrehozott műanyagkiváltási- és -csökkentési programban gyökerezik, amely támogatja a vállalat célkitűzését, a csomagolás újraértelmezését egy változó világban.
A DS Smith célkitűzése teljes működési területére, Európa- és Észak-Amerika-szerte összesen 27 országra terjed ki, azon közös, körforgásos cél elérése érdekében, hogy a hulladékot visszaszorítsák, és az anyagok hosszabb ideig használatban maradjanak. Magyarország döntő szerepet játszott ebben az eredményben: több mint 34 millió darab műanyagot váltottak ki rostalapú alternatívákkal a hazai kezdeményezéseknek köszönhetően – olvasható a DS Smith közleményében.
A szupermarketek polcain olyan mindennapi műanyag csomagolási cikkeket cseréltek le, mint a zöldség-gyümölcs kistálcák, üdítőitalos palackok esetében gyakran használt zsugorfólia és műanyag tasakok.
Egyre növekszik a műanyagkiváltás iránti kereslet, a vállalat Kelet-Európában csaknem megduplázta az éves szinten leváltott műanyag mennyiségét, mióta 2020-ban meghatározta az erre vonatkozó célkitűzését.
Az 1 milliárdos cél elérésében kulcsfontosságú eszköz volt a DS Smith Körforgásos Tervezési Alapelvei (Circular Design Principles) és a Körforgásos Tervezés Mérőszámai (Circular Design Metrics), amelyek a DS Smith tervezési folyamatának alapvető részét képezik és az Ellen MacArthur Alapítvánnyal együttműködve alkotott meg. A DS Smith mind a 800 designerét képezték a Körforgásos Tervezés Alapelvei szerinti tervezésre, akik a vevőkkel együttműködésben értékelni tudják a csomagolás fenntarthatósági teljesítményét többek között az újrahasznosított tartalom, az újrahasznosíthatóság, az indikatív becsült CO2-kibocsátás, a felesleges hulladék szintje és az ellátási lánc paraméterei mentén.
A DS Smith – a csomagolási iparágban elsőként – számos szegmensben kezdte alkalmazni a Körforgásos Tervezés Mérőszámait (Circular Design Metrics), úgymint a kiskereskedelmi árucikkek, élelmiszer és ital termékek, autóalkatrészek és ipari eszközök.
„Amikor meghatároztuk A jelenben a jövőért fenntarthatósági stratégiánkat, olyan célokat akartunk kitűzni, amelyek a DS Smith-en kívül és belül is környezeti változásokat eredményeznek. Azzal, hogy innovációval segítjük vevőinket a műanyag kiváltása kapcsán vagy mennyiségének csökkentésében, reagálunk a műanyagszennyezés mérséklésére irányuló társadalmi igényekre, valamint szorosabbra fűzzük kapcsolatainkat vevőinkkel.” – mondta Szabó Levente, DS Smith Packaging Hungary ügyvezetője.
Összeállította: Csomor Zsolt
Képek forrása: DS Smith