A modern marketingmixben a nyomtatott és a digitális egyaránt kulcsszerepet játszik. Kiegészítik egymást, és egy sokoldalú megközelítést kínálnak, amely lehetővé teszi a márkák számára, hogy mélyebb kapcsolatot alakítsanak ki közönségükkel.
A nyomtatott marketing új életet él
Sokan azt feltételezték, hogy a digitális térnyerése a nyomtatás végét jelenti. Bár a marketingesek a kommunikációs erőfeszítéseik jelentős százalékát a digitális platformokra helyezték át, a nyomtatott sajtó ahelyett, hogy elhalálozott volna, sikeresen átállt a marketingszakember portfóliójában a különböző szerepek betöltésére.
Szerencsére az olyan szalagcímek, mint a nyomtatott kontra digitális, mára megszűntek. Most már az a kérdés, hogy ez a két különböző médiaforma hogyan egészítheti ki egymást. A nyomdai szakemberek továbbra is keresik a digitális marketing munka kiegészítésének módjait. A digitális marketingesek pedig megtalálják a módját, hogy a nyomtatott szöveget az átfogó marketingstratégia részeként használják.
A nyomtatás olyasmit is kínál, amit a digitális nem – a tapintható élményt és az állandóság érzését. Van valami vonzó abban, amit az ember megérinthet, és az nem tűnik el egyetlen kattintással.
A nyomtatás is új életet él a nyomtatási technológia fejlődésével. Ezeknek az új technológiáknak köszönhetően a nyomtatás sokkal rugalmasabb, mint valaha. Költséghatékonyabbá vált például a rövidebb sorozatok nyomtatása.
A nyomtatott és a digitális marketing kombinálásának előnyei
Napjaink digitális világában a cégek hajlamosak figyelmen kívül hagyni a nyomtatott marketing erejét. A nyomtatott és a digitális marketing erőfeszítéseinek kombinálása azonban számos előnnyel járhat. Ez az integrált megközelítés számos módon segítheti az átfogó marketingstratégia javítását. Vegyük most sorra a legjelentősebb előnyöket!
Szélesíthető az elérhető közönség
Azáltal, ha a marketingtevékenységbe több, különböző médium kerül bevonásra, biztosítható, hogy a kampány szélesebb közönséget érjen el. Nem mindenki használja gyakran az internetet, és bízik a digitális hirdetésekben, de nem mindenki olvassa el a direkt leveleket és segédanyagokat sem. A hirdetési módszerek kombinálásával elérhetővé válnak azok az emberek, akik egyébként az elérhetetlen zónában maradnának, ha a fókusz csak egyfajta hirdetési kampányra összpontosítana.
A digitális marketing elemei nyomtatott anyagokba is integrálhatók a célközönség hatékonyabb elérése érdekében. Például a digitális adatok felhasználhatóak a nyomtatott anyagok személyre szabása során. A digitális és a nyomtatott média keverésének másik módja az, ha weboldalakról vagy közösségi médiáról írt véleményeket jelenít meg a cég a nyomtatott tartalomban, hogy tovább növelje vállalkozása hitelességét. A nyomtatott anyagokhoz QR-kód is hozzáadható, amellyel az emberek a kívánt webhelyre irányíthatók.
Elősegíti a márka ismertségének növelését
Az a képesség, hogy a cég szélesebb közönség számára válhat elérhetővé mind a nyomtatott, mind a digitális marketinggel, lehetővé teszi a márkaismertség növelését. A megnövekedett márkaismertség segít a vállalatnak kitűnni a versenytársak közül, és megbízhatóbbá teszi a céget. Ahogy egy márka mind inkább felismerhetőbbé válik, az emberek nagyobb valószínűséggel választják annak a termékeit az igényeik kielégítésére.
Elősegítik az ügyfelek elköteleződését
Sokan a nyomtatott reklámokat megbízhatóbbnak tartják, mint a digitális hirdetéseket. Ezek a potenciális ügyfelek nagyobb valószínűséggel kötnek kapcsolatot a hirdető céggel a nyomtatott anyagaik alapján. A promóciós kódokat és kuponokat tartalmazó nyomtatott hirdetések szintén vásárlásra ösztönzik a címzetteket.
A célzott és a személyre szabottmarketing fejlesztése
A digitális marketing jeleskedik abban, hogy rendkívül célzott kampányokat tesz lehetővé. A digitális analitika erősségeit a nyomtatott marketing személyességével kombinálva, a vállalkozások hipercélzott marketingstratégiákat hozhatnak létre. A személyre szabott direktmail például továbbfejleszthető digitális nyomkövetéssel és elemzésekkel, hogy a fogyasztói válaszok alapján finomítani lehessen a jövőbeli kampányokat.
További aktivitásra ösztönzés
A nyomtatott és a digitális marketingstratégiák együttes felhasználása több cselekvésre való felhívást tesz lehetővé. A cselekvésre való felhívás megmondja az olvasónak, hogy mit tegyen, hogyan tegye, és miért kell ezt tennie. Például egy szórólap megkérheti a potenciális ügyfelet, hogy látogassa meg az adott cég weboldalát egy QR-kódon keresztül, hogy többet megtudjon a cégről/termékről, vagy egy bizonyos promóciós kódot használhasson a kedvezményhez. Egy vállalat arra is kérheti a webes felhasználókat, hogy egy gombnyomással iratkozzanak fel a hírlevélre, hogy tájékoztatást kapjanak a jövőbeli ajánlatokról és promóciókról. A nagyobb fogyasztói aktivitásra való felhívás több lehetőséget teremt az emberek számára, hogy kapcsolatba lépjenek az aktivitásra ösztönző céggel, és annak a hűséges ügyfeleivé váljanak.
Nagyobb online forgalmat képes generálni
A nyomtatott anyagok átjáróként szolgálhatnak az online platformokhoz. A QR-kódok, egyéni URL-ek vagy közösségi média elérési lehetőségek nyomtatott anyagokba foglalása arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy zökkenőmentesen térjenek át a nyomtatottról a digitálisra. Ez az integráció nemcsak az online forgalmat növeli, hanem mélyebb elköteleződést is lehetővé tesz, például interaktív tartalmakat, felméréseket és közösségi média interakciókat.
A nyomtatott marketing következőszintre lépése
A digitális technológiák lehetővé teszik, hogy a nyomtatott marketing szintet lépjen. Az olyan funkciók, mint az AR- és a QR-kódok használata, stílusos és naprakész megjelenést adhatnak a nyomtatott anyagoknak. Számos világmárka AR-t használ a nyomtatott hirdetéseiben, hogy lehetőséget adjanak a közönségnek legújabb modelljeik 3D-s megjelenítésére és testre szabására. Az ilyen típusú tapasztalatok emelik a nyomtatott marketinganyagok értékét, és magasabb szintű márkaelköteleződést eredményeznek.
A marketing hatásának maximalizálása
Egy felmérés szerint, az okostelefonhasználók 36,4%-a hetente legalább egy QR-kódot beolvas. Ez nagyszerű lehetőséget kínál a vállalkozások számára, hogy QR-kódot integráljanak a nyomtatott marketinganyagokra, és ezt a kódot összekapcsolják digitális marketinganyagokkal.
Ha egy cég QR-kódot vagy digitális profiljaival kapcsolatos részleteket ad hozzá a nyomtatott anyagaihoz, az elősegítheti, hogy közönséget vonzzon a platformjaira, és növelje az érdeklődők számát a jövőbeli digitális marketingtevékenységekhez. Egy másik felmérés szerint az újsághirdetések kétszer hatékonyabbá teszik a televíziós hirdetéseket. Ha egy vállalat több helyen is eléri a potenciális fogyasztókat, növeli annak esélyét, hogy emlékezzenek a márkára és az általa megosztott információkra.
A digitális marketing és a nyomtatott marketing technikáinak együttes alkalmazása hihetetlenül hatékony módja lehet az átfogó marketingstratégia színvonalának emelésére, hogy a cég magasabb szintű márkaismertséget építsen ki, növelje a közönség elköteleződését és nagyobb bevételt érjen el.
A digitális és a nyomtatott marketingstratégiák kombinálásával a vállalkozások hatékony, többcsatornás kampányokat hozhatnak létre, amelyek növelik a közönség elérését és elköteleződését. Ezek a kampányok nemcsak kihasználják az egyes médiumok erősségeit és fenntartják az egységes márkaidentitást, de fel is erősítik azt, hogy emlékezetes és hatásos élményt teremtsenek a célközönség számára.
A többi a képzeleten múlik
A nyomtatott és a digitális reklámozás kombinálásában lévő lehetőségeknek valóban nincs határa. Az óriási marketingrészleggel rendelkező nagy márkák valószínűleg továbbra is vezető szerepet töltenek be a mixelt marketing világában. Mindazonáltal, bármilyen méretű vállalkozás ugyanolyan jó helyzetben van, hogy innovatív módszereket fejlesszen ki a nyomtatott és a digitális eszközök kihasználására új ügyfelek elérése és a nyereség növelése érdekében. A nyomtatott és a digitális reklámozás integrálásának mérlegelésekor fontos olyan stratégiára összpontosítani, amely kihasználja az egyes médiumok egyedi előnyeit, miközben szinergiát teremt az összes csatorna között.
KÖVETKEZTETÉS
Az egyik oldalon a digitális média pörgős, gyors, és mindenütt jelen van. Elérhetősége kolosszális, szuperspecifikus közönségre is finomhangolható, hatása villámgyorsan felmérhető. Átalakította az elérhetőségről és a sebességről alkotott felfogásunkat, és a világot globális faluvá változtatta.
A másik oldalon van valami a nyomtatásban, amit a digitális soha nem tud igazán utánozni. A papír textúrája, a tinta illata úgy leköti érzékszerveinket, amire egy képernyő egyszerűen nem képes. Fizikai volta olyan fokú állandóságot biztosít, amelytől a digitális elmarad. Egy nyomtatott prospektus vagy egy magazin hirdetése gyakran jobban megragad, mint egy röpke pillantás, és maradandó nyomot hagy maga után.
A digitális marketing hatékony, mérhető és ott éri el a fogyasztókat, ahol vannak. A nyomtatott marketing megbízható, hatásos és egyre jellegzetesebb. Együtt erős marketingpartnerséget alkotnak. A nyomtatott üzenetek nagyobb visszhangot keltenek, ha megerősítik az online üzeneteket – és fordítva is igaz. A marketingstratégiákban a nyomtatott és a digitális gyakran külön életet él.
Mindazonáltal, bár önmagukban is sikeresek lehetnek, a nyomtatott és a digitális nyomtatás együtt felerősítheti egymás erősségeit, és nagyobb hatást válthatnak ki. Ez a fajta hatás kritikus fontosságú a mai környezetben, mivel a márkák azon dolgoznak, hogy újból bevonják az ügyfeleket, új üzeneteket kommunikáljanak, és kitűnjenek a versenytársak közül. Szerencsére a nyomtatott és a digitális marketing erőfeszítések integrálásának lehetőségei folyamatosan bővülnek.
Czékus Mihály