A MagyarBrands program már másfél évtizede értékeli a legeredményesebb magyar vonatkozású márkákat. Az elismerés küldetése évek óta azonos: a vásárlók és az üzleti világ figyelmét ráirányítani a legsikeresebb hazai fogyasztói, üzleti vagy innovatív márkák termékeire, szolgáltatásaira. Ez évben az országos hírű díj odaítélőinek figyelmét a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) márkája, népszerű oktatásai, színvonalas rendezvényei, valamint a mindezekhez kapcsolódó integrált kommunikációs tevékenysége komplexen megragadta. Ezért a MagyarBrands zsűrije a szakmai szervezetet díjjal is elismerte.
Kiváló Fogyasztói Márka lett a Magyar Logisztikai Egyesület
„Az eddigi tevékenységeink eredményeként és elismeréseként szakmai szervezetünk ez évben több jelentős kitüntetésben is részesült. Nemrég Business Superbrands, most pedig MagyarBrands díjat nyertünk. Utóbbit Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában vehettünk át. Hálásan köszönjük kollégáinknak, tagjainknak, partnereknek és mindazoknak a közreműködőknek, akik hozzájárultak az elismerések elnyeréséhez! Ez a siker közös eredményünk, és izgatottan várjuk a jövő kihívásait!” – mondta Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke.
A MagyarBrands program, a Business Superbrands díjjal szemben kizárólag magyar márkákat értékel. Olyanokat, amelyek hazánkban jöttek létre vagy a létrejöttükben, az alapításukban magyarok vettek részt. Ennek a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE), mint a hazai logisztikai élet aktív és közismert szakmai szereplője méltán tett eleget. Példaként elég csak megemlíteni a Logisztikai Évkönyvet, amelyből idén már a 30. megjelenése várható az MLE gondozásában. Ez egy több száz oldalas, több száz példányban nyomtatásban és digitálisan egyaránt megjelenő tanulmánygyűjtemény. Szerzői, valamint készítői az üzleti és a tudományos logisztikai világ jelentős szereplőiből tevődnek össze évről évre. Ráadásul tudományossága miatt az utánpótlás-nevelést is érdemben támogatja. Szakirodalomként nemcsak a felsőoktatási tanulmányokat, szakdolgozatok elkészítését, de a szakmai szervezet népszerű oktatásait is támogatja. Utóbbi közül a legnépszerűbbet, a Felsőfokú Logisztikai Menedzser képzést rendszerint éves szinten több száz hallgató abszolválja, amely szintén alátámasztja a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) jelentős munkásságát és elismertségét a hazai logisztikai életben.
„A 2010-ben alapított MagyarBrands díj fő célja, hogy elismerje és támogassa a kiemelkedő teljesítményt nyújtó magyar márkákat. Mindig kivételes örömöt jelent számomra, amikor a MagyarBrands díjátadó gáláján a márkatulajdonosok – sikertörténeteik mellett – büszkén mesélnek arról, hogy vállalatuknál ez a szakmai elismerés miként növeli a fogyasztói lojalitást, a márkahűséget, a munkatársi elkötelezettséget” – emelte ki Dr. Serényi János, a MagyarBrands program elnöke, aki hozzátette, hogy személyes tapasztalataikat kutatások is alátámasztják. A vásárlók 38%-a szívesebben választ díjat nyert terméket*, és nemcsak nagyobb bizalmat szavaznak a szakmai elismerést elnyert márkáknak, de ez segíti a magasabb árak elfogadását** is.
A MagyarBrands díj odaítélése számszerűsíthető kritériumok alapján történik, mely szempontokat egy önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése egészít ki. Többek között ennek is köszönhető országos elismertsége. Kiváló Fogyasztói Márka több ezer esélyes közül mindössze 350 lehet Magyarországon. A kiválasztáshoz szükséges kritériumoknak a több évtizedes múlttal rendelkező szakmai szervezet példátlan módon tett eleget. Mindezzel pedig a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) kiérdemelte azt, hogy 2024-ben MagyarBrands elismerésben részesüljön.
*Nielsen, **McKinsey
A SuperBrands Díjat is kiérdemelte már az idén az MLE, erről itt írtunk áprilisban.
Sándor Ildikó