A fogyasztói elvárások miatt az e-kereskedelem szereplői, így a hazai webáruházak az időablakos kiszállítás jelentős növekedésére számíthatunk, ami pedig a mesterséges intelligencia alapú megoldások fokozódását eredményezheti.
Mesterséges intelligencia, adatelemzés, robotika
A vevői elvárások miatt az időablakos kiszállítás jelentős növekedésére számíthatunk. Emiatt pedig 2025-ben még inkább felértékelődnek azok a mesterséges intelligencia és adatalapú megoldások, amelyek a hatékonyság fokozása és a kiszállítások optimalizása révén kiszámíthatóbbá teszik a megrendelések kézbesítését.
Mivel a fogyasztói élmény egyre fontosabb a webshopok számára, a vásárlás és a kiszállítás személyre szabhatóságát segítő algoritmusok, illetve AI-megoldások fokozott terjedésére lehet számítani. Elsősorban a csomag nyomon követése, a kézbesítési időablak pontos meghatározása, továbbá a termék egyszerűbb visszaküldésének biztosítása terén várható érdemi előrelépés. Emellett még fontosabbá válik az adatelemzés, amelyre támaszkodva a vállalatok jobban megérthetik a fogyasztók igényeit – és ehhez igazíthatják a szolgáltatásaikat.
Ez nagy mértékben segíti például az aznapi kiszállítás további elterjedését, igazodva a vásárlók elvárásaihoz. A hatékonyság növeléséhez a logisztikában a raktározási folyamatok automatizálása és a robotika alkalmazása járulhat hozzá – olvasható a szamoldki.hu oldalon.